Сагер, Людмила ЮріївнаСагер, Людмила ЮрьевнаSaher, Liudmyla YuriivnaСигида, Любов ОлексіївнаСигида, Любовь АлексеевнаSyhyda, Liubov OleksiivnaНагорний, Євген ІгоровичНагорный, Евгений ИгоревичNahornyi, Yevhen IhorovychДанилюк, Юлія МиколаївнаДанилюк, Юлия НиколаевнаDanyliuk, Yuliia Mykolaivna2017-09-262017-09-262017Особливості комплексу маркетингу санаторно-курортної сфери (на прикладі санаторію «Токарі») [Текст] / Л.Ю. Сагер, Л.О. Сигида, Є.І. Нагорний, Ю.М. Данилюк // Економічний простір: збірник наукових праць. – №120. – Дніпропетровськ : ПДАБА, 2017. – С. 152-168.0000-0002-0319-80700000-0003-0756-83980000-0002-5628-5477http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59651У статті проаналізовано комплекс маркетингу санаторно-курортних послуг на прикладі санаторію «Токарі». Розглянуто кожний елемент комплексу маркетингу. Наведено характеристики особливостей використання додаткових «Р» для санаторно-курортної сфери. За результатами виконаного дослідження проаналізовано комплекс маркетингу «10Р», що враховує всі особливості досліджуваної галузі. Аналіз показав, що для санаторно-курортної сфери варто приділити увагу таким Р: programming, packing, partnership. Даний підхід можна охарактеризувати як орієнтир на майбутнє, адже він допоможе покращити ефективність впровадження маркетингу на підприємстві, що надає послуги. Подальші дослідження доцільно проводити в руслі практичного застосування запропонованих рекомендації та досліджувати зміни, що відбудуться в результаті впровадження. Також необхідно звернути увагу на досвід іноземних підприємств в досліджуваній галузі.В статье проанализирован комплекс маркетинга санаторно-курортных услуг на примере санатория «Токари». Рассмотрен каждый элемент комплекса маркетинга. Приведены характеристики особенностей использования дополнительных «Р» для санаторно-курортной сферы. По результатам выполненного исследования проанализирован комплекс маркетинга «10Р», учитывающий все особенности исследуемой области. Анализ показал, что для санаторно-курортной сферы стоит уделить внимание таким Р: programming, packing, partnership. Данный подход можно охарактеризовать как ориентир на будущее, ведь он поможет улучшить эффективность внедрения маркетинга на предприятии, которое оказывает услуги. Дальнейшие исследования целесообразно проводить в русле практического применения предложенных рекомендации и исследовать изменения, которые произойдут в результате внедрения. Также необходимо обратить внимание на опыт иностранных компаний в исследуемой области.The article analyzes the marketing complex of resort services on the example of sanatorium «Tokari». Each element of its marketing mix (product, price, promotion, place) is reviewed. The features of additional «P» (people, process, physical evidence) which are used in resort sphere are given. The marketing mix «10P» of resort sphere is analyzed. The analysis shows that such P’s as programming, packing, partnership are important for resort sphere. «10P’s» approach can be described as a guide for the future. This approach helps to improve the effectiveness of marketing in the services-oriented enterprise. Further studies should be carried out in the framework of the practical application of the proposed recommendations. Additionally, it is recommended to explore the changes that will occur as a result of approach implementation. Also, it is proposed to pay attention to the experience of foreign companies in the resort sphere.ukcneсанаторно-курортна сферасанаторно-курортная сфераresort sphereкомплекс маркетингукомплекс маркетингаmarketing complex (marketing mix)санаторій «Токарі»санаторий «Токари»sanatorium «Tokari»ринок оздоровчих послугрынок оздоровительных услугmarket of health-improving servicesмаркетинг оздоровчих послугмаркетинг оздоровительных услугmarketing of health-improving servicesОсобливості комплексу маркетингу санаторно-курортної сфери (на прикладі санаторію «Токарі»)Features of the marketing complex of resort sphere (on the example of sanatorium «Tokari»)Article