Zakharchenko, V.Летуновська, Наталія ЄвгенівнаLetunovska, Nataliia Yevhenivna2024-05-202024-05-202023Zakharchenko V., Letunovska N. Ye. Management of the assortment portfolio of the enterprise in conditions of uncertainty of the market environment // Innovation, Social and Economic Challenges : Proceedings of the 3rd International Scientific Online Conference, Sumy, May 23-24, 2023. Sumy : Sumy State University, 2023. P. 189-199.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95317У тезах проаналізовано особливості здійснення маркетингової товарної політики типового підприємства, що займається торговельною діяльністю на ринку України, здійснюючи продаж взуття. Надані пропозиції щодо оптимізації товарної політики та підвищення ефективності продажів магазину взуття.The theses analyze the peculiarities of the implementation of the marketing product policy of a typical enterprise engaged in trading activities on the market of Ukraine, selling shoes. Proposals for optimizing the product policy and improving the sales efficiency of the shoe store are provided.eninc10показники асортиментуassortment indicatorsмаркетингова товарна політикаmarketing product policyпопит на продукціюproduct demandпродаж взуттяsale of shoesторговельне підприємствоtrading enterpriseManagement of the assortment portfolio of the enterprise in conditions of uncertainty of the market environmentTheses