Ємельянова, Олена ВалеріанівнаYemelianova, Olena ValerianivnaСолонар, І.2024-05-242024-05-242024Ємельянова О. В., Солонар І. Вивчення англійської мови через музику та пісні за допомогою ІКТ // Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства : матеріали XI Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів, викладачів та співробітників, Суми, 25–26 квітня 2024 р. / уклад. М. М. Набок. Суми : Сумський державний університет, 2024. С. 107-112.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95363Актуальність дослідження. Вивчення англійської мови через музику та пісні за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є актуальною темою у сучасному освітньому контексті. Оскільки, використання музики та пісень стимулює інтерес до навчання мови, надаючи можливість зануритися в мовне середовище, яке є природним та стимулюючим. Через музику студенти не лише вчаться словниковому запасу та граматиці, а й відчувають емоційне зв’язок з мовою, що сприяє кращому її засвоєнню. Використання ІКТ у навчальному процесі робить навчання більш ефективним та цікавим. Відеокліпи до пісень, онлайн-ресурси для вивчення текстів, інтерактивні вправи − все це робить навчання більш доступним і зрозумілим для студентів. Такі технології дозволяють створювати індивідуальні шляхи вивчення, а також використовувати сучасні методи навчання, такі як гейміфікація та мультимедійні інтерактивність. Вивчення англійської мови через музику та пісні сприяє розвитку комунікативних навичок. Музика надає можливість відчути ритм мови, вивчити правильну вимову та інтонацію. Крім того, використання пісень у навчальних програмах дозволяє розвивати навички аудіювання та розуміння живого мовлення, а також сприяє вивченню ідіом та виразів, що використовуються в реальних ситуаціях. Такий підхід активізує процес вивчення та робить його більш ефективним і приємним для студентів. Науковці й методисти вже протягом багатьох десятиліть вивчають проблему використання пісень та музики на уроках іноземної мови. У сучасних освітніх умовах ця проблема також привертає увагу багатьох дослідників, учителів-практиків та методистів, серед яких відомі фахівці, такі як О. Вишневський, Т. Капітан, О. Карпенко, І. Мищенко, М. Ляховицький, О. Миролюбов, О. Мєтьолкіна, О. Михайлова. Дослідники вказують на ефективність використання пісень на уроках іноземної мови. Наприклад, В. Лобанов працює над дослідженням ролі віршів і пісень у вивченні граматики англійської мови. Використання пісень у процесі навчання іноземних мов виявляється дуже ефективним з точки зору психології навчання. Пісні створюють приємне мовне середовище, що сприяє активній участі студентів у процесі навчання. Мелодія та ритм пісень допомагають запам’ятовувати слова та вирази, а також полегшують вивчення граматичних структур. Мета дослідження полягає у вивченні ефективності використання музики та пісень засобами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі вивчення англійської мови.ukcneвивчення англійської мовиінформаційно-комунікаційні технологіївикористання музики та пісеньEnglish language learninginformation and communication technologiesuse of music and songsВивчення англійської мови через музику та пісні за допомогою ІКТTheses