Абдуллаєва, А.Ф.2019-06-202019-06-202019Абдуллаєва, А.Ф. Система вправ для навчання аудіювання англомовних текстів [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр; спец.: 6.020303 – філологія / А.Ф. Абдуллаєва; наук. керівник А.В. Красуля. – Суми: СумДУ, 2019. – 45 с.http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73197Аудіювання посідає важливе місце у навчанні, оскільки воно є одним з чотирьох основних умінь оволодіння мовою. Хоч інші навички, такі як читання, говоріння і письмо, важливі для розвитку мовних навичок, аудіювання сприяє, у першу чергу, мовній компетенції. Аудіювання пробуджує розуміння мови, оскільки це рецептивна навичка, що розвивається у людини першою. Цей процес довгий час сприймався як побічний продукт говоріння і вважався пасивним процесом. Отже, тема дослідження актуальна та недостатньо досліджена. Мета дослідження полягає у створенні системи вправ для навчання аудіювання англомовних текстів. У ході дослідження було встановлено, що під час аудіювання виникає низка труднощів, які можна розділити на чотири групи: суб’єктивні труднощі, що обумовлені індивідуальними особливостями слухачів; об’єктивні труднощі, що пов’язані з мовними аспектами самого аудіо тексту; труднощі аудіювання, обумовлені середовищем сприймання (темп мовлення, кількість повторень та тривалість аудіотексту); труднощі, пов’язані з змістом аудіо тексту (мовленнєва і немовленнєва поведінка мовця з позиції своєї культури і своїх норм поведінки). У межах дослідження проведено компаративний аналіз системи вправ для навчання аудіювання навчальних комплексів «Perspectives» та «Speakout» задля створення оптимальної системи вправ. У результаті компаративного аналізу цих підручників, виявлено, що оптимальна система вправ для навчання аудіювання повинна включати в себе всі три види вправ: фонетичні, лексичні та граматичні, оскільки кожен компонент відіграє значну роль для розвитку цієї навички. Під час процесу навчання учитель повинен створювати найкращі умови, мотивувати учнів, передбачати труднощі заздалегідь та сприяти їх подоланню. Методи дослідження: метод аналізу педагогічно-методичних джерел; ретроспективний та компаративний методи; емпіричний, а саме: анкетування учнів щодо труднощів під час аудіювання англомовних текстів. Теоретичне значення роботи пов’язане з теоретичним аналізом методів і прийомів, що використовуються під час навчання аудіювання та визначенням основних труднощів процесу навчання аудіювання, що дали змогу розробити систему вправ для навчання аудіювання для учнів середнього рівня володіння англійською мовою.Listening is an important part of learning because it is one of the four basic skills of language proficiency. While other skills, such as reading, speaking and writing, are important for the development of language skills, listening facilitates, first and foremost, linguistic competence. Audition awakens the understanding of language, because it is a receptive skill that first develops in a person. This process has long been perceived as a byproduct of speaking and considered as a passive process. Consequently, the research topic is relevant and insufficiently investigated. The goal of the research is to create English listening comprehension exercises During the study, it was found that there is a number of difficulties during the listening process that can be divided into four groups: subjective difficulties caused by the individual characteristics of the listeners; objective difficulties related to the linguistic aspects of the audiotext itself; the difficulties of listening caused by the perception environment (the pace of speech, the number of repetitions and the length of the audiotext); difficulties associated with the content of audiotext (verbal and non-verbal behavior of the speaker from the position of their culture and their norms of behavior). Within the framework of the study, a comparative analysis of the listening comprehension exercises of “Perspectives” and “Speakout” training packages was conducted to create an optimal system of exercises. As a result of the comparative analysis of these textbooks, it has been found that the optimal training system for listening training should include all three types of exercises: phonetic, lexical, and grammatical, since each component plays a significant role for the development of this skill. During the learning process, the teacher must create the best conditions, motivate the students, anticipate the difficulties in advance and help to overcome them. Research methodology: method of analysis of pedagogical and methodical sources; retrospective and comparative methods; empirical, namely: questioning students about difficulties when listening to English texts. Theoretical meaning of the work is related to the theoretical analysis of the methods and techniques used in teaching listening and the identification of the main difficulties of the listening process, which enabled to develop a system of exercises for listening to students of the pre-intermediate English language proficiency level.ukcneметодикааудіолінгвальний методконструктивізмаудіюваннякогнітивізмметодикааудированиеаудиолингвальный методкогнитивизмконструктивизмteaching methodslistening skillsaudiolingual methodcognitivismconstructivismСистема вправ для навчання аудіювання англомовних текстівBachelous paper