Яненко, Ярослав ВасильовичЯненко, Ярослав ВасильевичYanenko, Yaroslav Vasylovych2023-04-102023-04-102023Яненко Я. В. Рекламний текст у міському середовищі // Modern vision of implementing innovations in scientific studies: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Sofia, Republic of Bulgaria, March 31, 2023). Sofia : European Scientific Platform, 2023. P. 88-89.0000-0003-2468-6636https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91383В результаті роботи визначено особливості рекламного тексту у міському середовищі та з’ясовано основні вимоги для створення ефективних рекламних текстів, які розміщуються на рекламоносіях на вулицях сучасних міст.В результате работы определены особенности рекламного текста в городской среде и установлены основные требования для создания эффективных рекламных текстов, которые размещаются на рекламоносителях на улицах современных городов.As a result of the work, the features of the advertising text in the urban environment are determined and the basic requirements for creating effective advertising texts that are placed on advertising media on the streets of modern cities are established.ukCC BY-SA 4.0зовнішня рекламанаружная рекламаoutdoor advertisingміське середовищегородская средаcity environmentрекламний текстрекламный текстadvertising textРекламний текст у міському середовищіAdvertising text in the city environmentTheses