Майборода, Тетяна МиколаївнаМайборода, Татьяна НиколаевнаMayboroda, Tetyana2020-09-032020-09-032018Майборода, Т.М. Історичний аналіз становлення державного регулювання освіти [Текст] / Т.М.Майборода // Вісник Сумського державного університету. Серія «Економіка». 2018. - №2. - С. 107-1130000-0002-4547-5822https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79384Освітній сектор є важливою складовою національної економіки, що забезпечує її не лише трудовими, а й інноваційними ресурсами та сприяє соціально-економічному розвитку країни. Його діяльність знаходиться під суттєвим державним регулюванням, що має свої специфічні особливості та становлення чого зумовлено історично внаслідок розвитку суспільних відносин. Дана стаття присвячена аналізу становлення державного регулювання освіти на різних етапах історичного розвитку. Автором було розглянуто місце та роль держави на етапах первісного суспільства, античності, середньовіччя, відродження та реформації, нового та новітнього часу та виявлено етап формування перших моделей обов’язкової освіти. В роботі охарактеризовано ліберальну, соціально-корпоративну, корпоративно-патерналістську та державно-патерналістську моделі освіту як найбільш поширені на сьогодні у світі. На основі цього було систематизовано інформацію по особливостям державного регулювання освіти в ході становлення різних типів суспільних відносин (аграрний, індустріальний та постіндустріальний).ukinc10державне регулювання освітигосударственное регулирование образованияstate regulation of educationгалузь освітисфера образованияfield of educationперіоди історичного розвиткупериоды исторического развитияperiods of historical developmentтипи суспільних відносинтипы общественных отношенийtypes of social relationsмоделі освітніх системмодели образовательных системmodels of educational systemsІсторичний аналіз становлення державного регулювання освітиArticle