Sadivnycha, M.2020-03-312020-03-312019Sadivnycha M. Reflection of the author`s personality in journalistic creativity [Текст] / M. Sadivnycha // Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства: матеріали VII Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів, викладачів та співробітників, м. Суми, 18-19 квітня 2019 р. – Суми: СумДУ, 2019. – С. 350-354.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77052Journalism is a perfect example that influences the psychological behavior of people through mass media. Psychology and mass media are the keys to promote the cultural perspective of a civilization. Cultural changes that happen through mass media are always interrelated with Psychology. The merging of methods of journalism and psychology is characteristic for participants in mass communications. Senders always use psychological theories and practices to target the most effective audience among the public audience. Furthermore, psychology is used to make the information more attractive to the receivers.encneжурналістикажурналистикаjournalismзасоби масової інформаціїсредства массовой информацииmass mediaReflection of the author`s personality in journalistic creativityTheses