Яненко, Ярослав ВасильовичYanenko, Yaroslav Vasylovych2024-08-122024-08-122024Яненко Я. В. Реклама у соціокультурному дискурсі // Strategic Innovations of Social Communications and Foreign Philology in Crisis Times: collection of scientific paper of the I International Scientific and Practical Conference, Sumy, 1 June 2024 : Sumy State University, 2024. P. 297-300.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96434У роботі визначено особливості реклами у соціокультурному дискурсі. Аналіз цих особливостей здійснено на основі теорії соціального обміну, феноменологічної парадигми, соціодраматургічного підходу, психоаналітичних теорій, парадигми структуралістського конструктивізму.The work identifies the features of advertising in the socio-cultural discourse. The analysis of these features is carried out on the basis of the theory of social exchange, the phenomenological paradigm, the sociodramaturgical approach, psychoanalytic theories, and the paradigm of structuralist constructivism.ukcneкомунікаціяcommunicationрекламаadvertisingсоціокультурний дискурсsociocultural discourseцінностіvaluesРеклама у соціокультурному дискурсіAdvertising in sociocultural discourseTheses