Токарєв, В.О.2023-03-262023-03-262022Токарєв В. О. Гідродинамічний розрахунок торцевого ущільнення з урахуванням геометрії торцевого дроселя : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 131 - прикладна механіка / наук. кер. Н. В. Совенко. Суми : Сумський державний університет, 2022. 71 с.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91219У машинобудуванні велику роль відведено розвитку ущільнюючим елементам, які забезпечують надійність, ефективність роботи і термін служби системи. Незалежно від області застосування ущільнення повинні володіти максимально можливою герметичністю, надійністю, не викликати великих сил тертя і зносу рухомих деталей, забезпечувати роботу в широкому температурному діапазоні і можливих перепадах тиску, бути економічними і мати мінімальну вартість. Серед різноманіття видів ущільнень торцеві ущільнення є одним з перших в різних галузях сучасної техніки. Вони відрізняються великою довговічністю, мають високу герметичність, але при цьому мають недолік - при експлуатації торцевих ущільнень спостерігається нерівномірний знос контактних поверхонь, збільшуються втрати потужності на тертя, що підвищуються у міру збільшення тиску рідини. У даній роботі розглядається течія рідини в торцевому зазорі з урахуванням теплових і силових деформацій. Для дослідження перебігу в конусному каналі використовуються усереднене рівняння руху і рівняння нерозривності. В результаті їх вирішення отримано розподіл тиску в торцевому дроселі, а також елементарна витрата рідини. Отримано сили і моменти, що діють з боку рідини на стінки торцевого дроселя, а також сумарниа витрата рідини. Проведено аналіз впливу деформацій на гідродинамічні характеристики торцевого дроселя.ukcneторцеве ущільненняторцевое уплотнениеend face sealторцевий дросельторцевой дроссельend seal throttleкільце ущільнювачакольцо уплотнительseal ringгідродинамічне ущільненнягидродинамическое уплотнениеhydrodynamic sealingвитрата рідинирасход жидкостиfluid flow rateдеформаціядеформацияdeformationГІдродинамічний розрахунок торцевого ущільнення з урахуванням геометрії торцевого дроселяHydrodynamic calculation of face seal taking into account the geometry of face throttleMasters thesis