Бондаренко, Алла ФедорівнаБондаренко, Алла ФедоровнаBondarenko, Alla FedorivnaРозкошна, О.А.Косенко, В.І.2014-06-202017-05-172014-06-202017-05-172013Бондаренко А. Ф. Сучасні аспекти розвитку клієнтинг - стратегії банку [Текст] / А. Ф. Бондаренко, О. А. Розкошна, В. І. Косенко // Науковий журнал "Бізнес-Інформ". - 2013. - №3. - С.313 - 318.0000-0002-8439-1787http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52617У статті розкриваються теоретичниі підходи до визначення концепції маркетингу відносин (клієнтинг), аналізуються сутнысть та особливості даної концепції, розглядаються сучасні інноваційні технології банківського маркетингу щодо залучення клієнтів.The article describes theoretical approaches to definition of the concept of rela-tions marketing (clienting). It justifies urgency of introduction of client-oriented marketing approach in bank activity for provision of effective interrelation of the bank with its clients, development of long-term relations with the aim of stable economic development of a financial and credit institution. It considers practical possibilities of application of modern innovation technologies of the bank marketing.cneбанківська стратегіябанківська послугамаркетингінноваційна технолгіяклієнтингсистема "клієнт - банк"банковская стратегиябанковская услугамаркетингиновационная технологияклиентингсистема "клиент - банк"bank strategybank servicemarketinginnovation technologyclientingclient-bank systemСучасні аспекти розвитку клієнтинг - стратегії банкуModern Aspects of Development of Bank"s Clienting StraregyСовременные аспекты развития клиентинг-стратегии банкаArticle