Ілляшенко, Сергій МиколайовичИльяшенко, Сергей НиколаевичIlliashenko, Serhii MykolaiovychШипуліна, Юлія СергіївнаШипулина, Юлия СергеевнаShypulina, Yuliia SerhiivnaІлляшенко, Наталія СергіївнаИльяшенко, Наталия СергеевнаIlliashenko, Nataliia Serhiivna2015-10-222015-10-222015Illiashenko, S.M. The use of internet-technologies for scientific and educational service advance (experience of SSU) / S.M. Illiashenko, Y.S. Shypulina, N.S. Illiashenko // A new role of marketing and communication technologies in business and society: local and global aspects : collective monograph / edited by: Y.S. Larina and O.O. Romanenko. USA, St. Louis, Missouri : Publishing House Science and Innovation Center, Ltd., 2015. P. 353-362.0000-0001-5484-97880000-0002-8133-578Xhttp://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42311Викладено досвід Сумського державного університету у застосуванні інтернет-технологій для просування науково-освітніх послуг на вітчизняному і світовому ринках. Зокрема: розкрито роль інтернет-культури як мотиваційного механізму активізації діяльності і підвищення конкурентоспроможності ВНЗ у інтернет-просторі; розкрито роль сайту ВНЗ як інструменту формування його іміджу; висвітлено можливість використання сайту наукового журналу для просування наукових послуг на національний і зарубіжні ринки; розкрито роль соціальних мереж у просуванні науково-освітніх послуг ВНЗ і забезпеченні комунікації з цільовими аудиторіями.Изложен опыт Сумского государственного университета в применении интернет-технологий для продвижения научно-образовательных услуг на отечественном и мировом рынках. В частности: раскрыта роль интернет-культуры как мотивационного механизма активизации деятельности и повышения конкурентоспособности ВУЗ в интернет-пространстве; раскрыта роль сайта ВУЗ как инструмента формирования его имиджа; освещена возможность использования сайта научного журнала для продвижения научных услуг на национальный и зарубежные рынки; раскрыта роль социальных сетей в продвижении научно-образовательных услуг ВУЗ и обеспечении его коммуникации с целевыми аудиториями.Is presented the experience of Sumy state university in the application of Internet-technologies for the advance of scientifically-educational services on the national and world markets. In particular: is opened the role of Internet-culture as the motivational mechanism of the invigoration of the activities and increase in the competitive ability university in the Internet-space; is opened the role of site university as the tool of the formation of its image; the possibility of using the site of scientific journal for the advance of scientific services for the national and foreign markets is illuminated; is opened the role of social networks in the advance of scientifically-educational services university and the guarantee of its communication with the purposeful audiences.encneінтернет-маркетингинтернет-маркетингinternet-marketingмаркетинг освітимаркетинг образованияmarketing of educationнауково-освітні послугинаучно-образовательные услугиscientific and educational service advanceThe use of internet-technologies for scientific and educational service advance (experience of SSU)Застосування інтернет-технологій для просування науково-освітніх послуг (досвід СумДУ)Применение интернет-технологий для продвижения научно-образовательных услуг (опыт СумГУ)Article