Ілляшенко, Сергій МиколайовичИльяшенко, Сергей НиколаевичIlliashenko, Serhii MykolaiovychПрокопенко, Ольга ВолодимирівнаПрокопенко, Ольга ВладимировнаProkopenko, Olha VolodymyrivnaТєлєтов, Олександр СергійовичТелетов, Александр СергеевичTielietov, Oleksandr SerhiiovychІлляшенко, Наталія СергіївнаИльяшенко, Наталия СергеевнаIlliashenko, Nataliia SerhiivnaМельник, Юлія МиколаївнаМельник, Юлия НиколаевнаMelnyk, Yuliia MykolaivnaСуміна, Ольга МиколаївнаСумина, Ольга НиколаевнаSumina, Olha MykolaivnaШипуліна, Юлія СергіївнаШипулина, Юлия СергеевнаShypulina, Yuliia SerhiivnaШкола, Вікторія ЮріївнаШкола, Виктория ЮрьевнаShkola, Viktoriia YuriivnaГрищенко, Олена ФедорівнаГрищенко, Елена ФедоровнаHryshchenko, Olena FedorivnaШевлюга, Олена ГеннадіївнаШевлюга, Елена ГеннадьевнаShevliuha, Olena Hennadiivna2013-07-102013-07-102013Научные основы маркетинга инноваций : монография в 3 т. Том 1. / под. ред. д.э.н. профессора С.Н. Ильяшенко. – Сумы: ООО "Печатный дом "Папирус", 2013. – 279 с.978-966-2787-00-90000-0002-3037-46900000-0002-8133-578X0000-0001-9977-22940000-0001-5484-9788http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389У монографії викладені методологічні й теоретико-методичні основи маркетингу інновацій. Розкрито передумови формування концепції маркетингу інновацій, показана роль інновацій і маркетингу в глобальних економічних процесах. Розглянуто підходи до стратегічного управління інноваційним розвитком у руслі концепції маркетингу інновацій. Поглиблено теоретико-методичні основи управління підприємством у руслі концепції інноваційного маркетингу. Викладено основи маркетингу екологічних інновацій, показана його роль у переході до стійкого розвитку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389В монографии изложены методологические и теоретико-методические основы маркетинга инноваций. Раскрыты предпосылки формирования концепции маркетинга инноваций,показана роль инноваций и маркетинга в глобальных экономических процессах. Рассмотрены подходы к стратегическому управлению инновационным развитием в русле концепции маркетинга инноваций. Углублены теоретико-методические основы управления предприятием в русле концепции инновационного маркетинга. Изложены основы маркетинга экологических инноваций, показана его роль в переходе к устойчивому развитию. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389In the monograph the methodological and theoretical- systematic bases of marketing of innovations are presented. The prerequisites of molding of the concept of marketing of innovations are opened, the role of innovations and marketing in the global economic processes is shown. Approaches to strategic control of innovation development in the river bed of the concept of marketing of innovations are examined. The theoretical- systematic the bases of management of enterprise in the river bed of the concept of innovation marketing are deepened. The bases of marketing of ecological innovations are presented, its role in the passage to the steady development is shown. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389rucneмаркетинг інноваційінноватикастратегічне управлінняінноваційний розвитокуправління підприємствомекологічні інноваціїсталий розвитокмаркетинг инновацийинноватикастратегическое управлениеинновационное развитиеуправление предприятиемэкологические инновацииустойчивое развитиеmarketing of innovationsinnovationstrategic controlinnovation developmentmanagement of enterpriseecological innovationssteady developmentНаучные основы маркетинга инновацийНаукові основи маркетингу інноваційScientific bases of marketing of the innovationsMonograph