Макаренко, Інна ОлександрівнаMakarenko, Inna OleksandrivnaПімоненко, Тетяна ВолодимирівнаPimonenko, Tetiana VolodymyrivnaЛюльов, Олексій ВалентиновичLiulov, Oleksii ValentynovychПахненко, Олена МихайлівнаPakhnenko, Olena MykhailivnaЗябіна, Євгенія АнатоліївнаZiabina, Yevheniia AnatoliivnaУс, Яна ОлександрівнаUs, Yana OleksandrivnaЛюльова, Лілія ЮріївнаLiulova, Liliia YuriivnaНечипоренко, Роман МиколайовичNechyporenko, Roman MykolaiovychШафорост, Юлія ВолодимирівнаShaforost, Yuliia VolodymyrivnaХааг, В.Х.Литвиненко, Д.С.Василина, Т.М.2024-06-072024-06-072022Зелене інвестування: коінтеграційна модель трансмісійних ESG-ефектів у ланцюзі «зелений бренд України – соціальна відповідальність бізнесу» = Економіко-математичне моделювання взаємозв’язків між рівнем доброчесності маркетингової політики, зеленим брендом країни та обсягами залучення зелених інвестицій у національну економіку : звіт про НДР (проміжний) / кер. І. О. Макаренко. Суми : Сумський державний університет, 2022. 84 с. № 0121U100468.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95500Об’єкт дослідження – система соціо-еколого-економічних відносин, які виникають між стейкхолдерами зеленого інвестування. Мета дослідження полягає у формуванні методологічних засад та методичного інструментарію моделювання та прогнозування взаємозв’язку трансмісійних екологічних, соціальних та регуляторних (ESG) ефектів від зеленого інвестування, підвищення рівня зеленого бренду України та соціальної відповідальності бізнесу, наукове обґрунтування та розробка дорожньої карти активізації зеленого інвестування, яка міститиме чіткі алгоритми та цільові орієнтири. Методи дослідження – використано стохастичне фронтирне моделювання при оцінюванні та прогнозуванні впливу соціо-еколого-економічних флуктуацій національної економіки на розвиток зеленого інвестування, національного зеленого бренду та соціально-відповідального бізнесу. У рамках другого етапу виконання науково-дослідної роботи розроблено теоретико-методологічні основи конвергентного підходу до оцінювання зеленого бренду країни та соціальної відповідальності бізнесу, що базується на інтегральному поєднанні методу головних компонент (з урахуванням VARIMAX rotation), Global Malmquist-Luenberger індексу продуктивності, ентропійного методу, σ- та β-конвергенції. Це дозволило емпірично обґрунтовувати абсолютні та порівняльні переваги країни щодо позиціювання її бренду як екологовідповідальної при залученні зелених інвестицій у національну економіку. Поглиблено науково-методичний підхід до оцінювання рівня доброчесності маркетингової політики промоції зеленого бренду країни, що на відміну від існуючих базується на використанні інструментарію Google та контент-аналізу. Це дозволило визначити рівень сприйняття стейкхолдерами дезорієнтувальної інформації про зелений бренд країни та її результатів досягнення Цілей сталого розвитку. Удосконалено науково-методичний підхід до економіко-математичного моделювання взаємозв’язків між рівнем доброчесності маркетингової політики, зеленим брендом країни та обсягами зелених інвестицій у національну економіку на основі двоетапного PLS-SEM моделювання, що дозволяє визначити напрями зростання обсягів залучення зелених інвестицій та підвищення рівня довіри зелених інвесторів до бренду країни та соціально-відповідального бізнесу (на прикладі агросектору) за релевантними Цілями сталого розвитку.ukcneзелене івестуваннязелений брендсоціальна відповідальністьтрансмісійні ESG-ефектиgreen investmentgreen brandsocial responsibilitytransmission ESG effectsЗелене інвестування: коінтеграційна модель трансмісійних ESG-ефектів у ланцюзі «зелений бренд України – соціальна відповідальність бізнесу»Економіко-математичне моделювання взаємозв’язків між рівнем доброчесності маркетингової політики, зеленим брендом країни та обсягами залучення зелених інвестицій у національну економікуTechnical Report