Загребельний, І.С.2018-10-312018-10-312018Загребельний, І.С. Management and PR-promotion of the startup projects (on the example of the start-up "Red night bar") [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 073 - менеджмент / І.С. Загребельний; наук. керівник С.І. Колосок. - Суми: СумДУ, 2018. - 69 с.http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69451У роботі розглядаються теоретичні та методологічні основи управління стартапами та інноваційними проектами. Досліджено теоретичні та практичні основи методів просування стартапів. Розглянуто створення проекту "Red nihgt bar", розглянуті основні способи просування проектів на ринку. Розроблено план щомісячного PR-просування проекту на ринку розважальних закладів м. Суми, концепцію корпоративної ідентичності як важливого інструменту PR-просування проекту. Розроблено ефективні PR-інструменти та розроблено рекомендації щодо просування стартапів.В статье рассматриваются теоретические и методологические основы управления стартапами и инновационными проектами. Исследуются теоретические и практические основы методов продвижения стартапов. Рассматривается создание проекта «Red nihgt bar», рассматриваются основные методы продвижения начинающих проектов на рынке. Разработан план ежемесячного PR-продвижения проекта на рынке развлекательных заведений города Сумы Рассматривается концепция фирменного стиля как важного инструмента PR-продвижения проекта. Были разработаны эффективные PR-инструменты и разработаны рекомендации по продвижению проектов.The paper discusses the theoretical and methodological foundations for the management of startups and innovative projects. The theoretical and practical bases of methods of promotion of startups are investigated. Creation of the project "Red nihgt bar" is considered , the main methods of promotion of start-up projects in the market are examined. The plan of the monthly PR-promotion of the project in the market of entertainment institutions of the city of Sumy is developed The concept of corporate identity as an important tool for PR-promotion of the start-up project.. Effective PR-tools were investigated and recommendations for the promotion of start-up projects were developed.encneстарт-ап проектstart-up projectPR інструментиPR инструментыPR toolsфірмовий стильфирменный стильcorporate identityсоціальні мережісоциальные сетиsocial networksінтернет-PRонлайн-PRonline PRManagement and PR-promotion of the startup projects (on the example of the start-up "Red night bar")Bachelous paper