Шлапко, Тетяна ВікторівнаШлапко, Татьяна ВикторовнаShlapko, Tetiana ViktorivnaСаєнко, Е.С.2022-11-292022-11-292019Шлапко Т. В., Саєнко Е. С. Перспективи використання позитивного європейського досвіду при вдосконаленні українського законодавства щодо впровадження інклюзивного навчання // Нові завдання та напрями розвитку юридичної науки у ХХІ столітті : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Одеса, 18-19 січня 2019 р. Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2019. С. 66-710000-0003-1619-3831https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90099В Україні діти з психофізичними особливостями не мали повної можливості навчатися в загальноосвітніх закладах. Україна ж як держава-учасниця міжнародних документів прагне до того, щоб українські діти з особливими освітніми потребами урівнялися в правах із громадянами європейських країн. Тому є необхідність у подальшому удосконаленні національного законодавства. В тезах визначено, що доцільно прийняти єдиний документ – Закон України «Про інклюзивну освіту», чітко закріпити поняття «інклюзивна освіта», встановити квоту щодо обов'язкового залучення осіб з особливими освітніми потребами до навчання, врегулювати порядок проведення в навчальних закладах виховних заходів щодо гуманного ставлення до дітей з особливими освітніми потребамистворити процедуру забезпечення обладнанням інклюзивних класів.В Украине дети с психофизическими особенностями не имели полной возможности учиться в общеобразовательных учреждениях. Украина же как государство-участник международных документов стремится к тому, чтобы украинские дети с особыми образовательными потребностями уривнялися в правах с гражданами европейских стран. Поэтому есть необходимость в дальнейшем совершенствовании национального законодательства. В тезисах определено, что целесообразно принять единый документ - Закон Украины «Об инклюзивном образовании», четко закрепить понятие «инклюзивное образование», установить квоту по обязательному привлечению лиц с особыми образовательными потребностями к обучению, урегулировать порядок проведения в учебных заведениях воспитательных мероприятий по гуманного отношения к детям с особыми образовательными потребамиствориты процедуру обеспечения оборудованием инклюзивных классов.In Ukraine, children with psychophysical characteristics did not have the full opportunity to study in general educational institutions. Ukraine, as a state party to international instruments, seeks to ensure that Ukrainian children with special educational needs are equal in rights with citizens of European countries. Therefore, there is a need to further improve national legislation. The thesis states that it is expedient to adopt a single document - the Law of Ukraine "On Inclusive Education", to clearly establish the concept of "inclusive education", to set a quota for obligatory involvement of persons with special educational needs to study, to regulate the procedure of educational events in educational institutions humane treatment of children with special educational needscreate a procedure for providing inclusive class equipment.ukinc10інклюзивна освітаинклюзивное образованиеinclusive educationінклюзивне навчанняинклюзивное обучениеinclusive learningелектронні засоби навчанняэлектронные средства обученияelectronic learning aidsдіти з особливими освітніми потребамидети с особыми образовательными потребностямиchildren with special educational needsадаптація до навчального процесуадаптация к учебному процессуadaptation to the educational processінклюзивні класиинклюзивные классыinclusive classesПерспективи використання позитивного європейського досвіду при вдосконаленні українського законодавства щодо впровадження інклюзивного навчанняTheses