Кубатко, Олександрa ВікторівнаКубатко, Александра ВикторовнаKubatko, Oleksandra ViktorivnaМазін, Юрій ОлександровичМазин, Юрий АлександровичMazin, Yurii OleksandrovychStepanenko, Ye.2022-11-142022-11-142022Kubatko O. V., Mazin Yu. O., Stepanenko Ye. Environment and international trade // Economics for Ecology : Materials International scientific-practical conference, Sumy, 31 May - 01 June, 2022. Sumy : Sumy State University, 2022. Р. 3-6https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90029Діяльність, спрямована на сталий розвиток, звичайно, все більше впливає на імідж компаній і безпосередньо на рішення споживачів про покупку. Чим більше клієнти знають про методи сталого розвитку, тим свідоміше вони роблять вибір і тим більше прив’язуються до виробника, бренду чи всієї мережі.Activities aimed at sustainable development, of course, are increasingly affecting companies' image and directly the purchasing decisions made by consumers. The more customers know about sustainable development methods, the more consciously they choose and the more they become attached to the manufacturer, brand, or the entire network.eninc10навколишнє середовищеокружающая средаenvironmentміжнародна торгівлямеждународная торговляinternational tradeсталий розвитокустойчивое развитиеsustainabilityEnvironment and international tradeTheses