Пімоненко, Тетяна ВолодимирівнаПимоненко, Татьяна ВладимировнаPimonenko, Tetiana VolodymyrivnaЛюльов, Олексій ВалентиновичЛюлев, Алексей ВалентиновичLiulov, Oleksii ValentynovychЛюльова, Лілія ЮріївнаЛюлева, Лилия ЮрьевнаLiulova, Liliia Yuriivna2020-10-262020-10-262018Pimonenko, Т. Marketing instruments to promote green investment: declining greenwashing [Текст] / Т. Pimonenko, O. Liulov, L. Liulova // Economic scopet. - 2018. - № 140. - pp. 204-213. - DOI 10.30838/ P.ES.2224.261218.204.339.0000-0001-6442-36840000-0002-4865-7306https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80374У статті авторами проаналізовано та систематизовано основні передумови розвитку та просування зелених інвестицій у вітчизняній практиці. Авторами виокремлено основні параметри та особливості зелених інвестицій. Результати аналізу досвіду країн ЄС показали, що зелені інвестиції є одним із ефективних методів залучення додаткових фінансових ресурсів для підтримки зеленого зростання країни. У даному контексті авторами було виокремлено основні бар'єри, які стримують поширення зелених інвестицій в Україні, а саме: відсутність ефективного законодавчого регулювання; відсутність універсального підходу до трактування дефініції зелені інвестиції, їх класифікації, а також принципів ідентифікації зелених активів; наявний стереотип, про неприбутковість зелених інвестицій. У статті зазначено, що одним з шляхів подолання визначених бар’єрів та стимулювання розвитку інвестиційного ринку країни є використання ефективних маркетингових інструментів з метою поширення зелених інвестицій серед основних стейкхолдерів. У статті систематизовано основні маркетингові інструменти для промоції зелених інвестицій. Результати аналізу показали, що одним з факторів, які обмежують ефективність промоції зелених інвестицій – грінвошінг. У рамках дослідження грінвошінг визначається як розрив між двома поведінками: найнижчим рівнем зеленої ефективності та декларацією зеленого іміджу. У цьому випадку, з метою розвитку зеленого бренду країни, використання грінвошінг повинно бути мінімізовано через контроль державних органів. У статті авторами запропоновано закріпити на державному рівні публічне розкриття не фінансової звітності. Визначено, що ефективне функціонування ринку зелених інвестицій та ефективний набір маркетингових комунікацій промоції зелених інвестицій опосередковано матиме позитивний вплив на зелений бренд країни. У результаті це сприятиме відновленню інвестиційного клімату в країні, що у свою чергу призведе до припливу додаткових іноземних зелених інвестицій.encneгрінвошінггринвошингgreenwashingзелені інвестиціїзеленые инвестицииgreen investmentстейкхолдерстейкхолдерstakeholderмаркетингмаркетингmarketingбрендбрендbrandMarketing instruments to promote green investment: declining greenwashingМаркетингові інструменти просування зелених інвестицій: мінімізація «грінвошінг»Article