Зеленська, Д. В.2025-06-262025-06-262025Зеленська Д. В. Формування екологічної компетентності учнів у процесі навчання фізики в основній школі : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 014 – середня освіта (фізика) / наук. кер. О. О. Пасько. Суми : Сумський державний університет, 2025. 46 с.https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/99349У кваліфікаційній роботі досліджено шляхи формування екологічної компетентності учнів основної і старшої школи в процесі вивчення фізики. Актуальність теми зумовлена потребою сучасної освіти у підготовці екологічно свідомих громадян, здатних застосовувати фізичні знання для аналізу та розв’язання екологічних проблем на локальному й глобальному рівнях. Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та практичній реалізації методичних підходів до формування екологічної компетентності в шкільному курсі фізики. У теоретичній частині проаналізовано сутність поняття «екологічна компетентність», її структуру, складові та можливості інтеграції екологічного компонента в навчання фізики. Практична частина присвячена розробці та впровадженню навчальних завдань з екологічним змістом, проєктної діяльності, а також міжпредметних і контекстуальних підходів до екологізації фізичної освіти. У роботі представлено приклади задач з тем енергоефективності, альтернативної енергетики, теплового забруднення, а також детально описано тематику й організацію навчальних проєктів на екологічну тематику. Обґрунтовано методи оцінювання таких завдань та проєктів з урахуванням вікових особливостей учнів, а також акцентовано на виховному потенціалі екологічно орієнтованого фізичного навчання. Практичне значення роботи полягає у створенні прикладного методичного інструментарію для вчителів фізики, який сприятиме екологізації навчального процесу та розвитку в учнів активної життєвої позиції щодо збереження довкілля.ukcneекологічна компетентністьнавчання фізикиекологічні задачіенергозбереженняпроєктна діяльністьекологічна освітаміжпредметні зв’язкиФормування екологічної компетентності учнів у процесі навчання фізики в основній школіBachelous paper