Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70737
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методичний підхід щодо оцінювання посередників при комерціалізації промислових товарів
Other Titles Методический подход к оценке посредников при коммерциализации промышленных товаров
Methodical approach on the evaluation of distributors at commercialization of industrial goods
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Шимаріна, А.К.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
Keywords оцінювання
оценка
evaluation
посередник
посредник
distributor
комерціалізація
коммерциализация
commercialization
промисловий товар
промышленный товар
industrial goods
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70737
Publisher Сумський національний аграрний університет
License
Citation Біловодська, О.А. Методичний підхід щодо оцінювання посередників при комерціалізації промислових товарів [Текст] / О.А. Біловодська, А.К. Шимаріна // Вісник Сумського національного аграрного університету. – 2018. – № 6(76). – С. 59-62.
Abstract У роботі на основі порівняльного аналізу експертних, аналітичних і комбінованих методів оцінки посередників запропоновано методичний підхід їх оцінювання на ринку промислових товарів. Зокрема, в якості критеріїв оцінки запропоновано застосовувати: відповідність фактичного обсягу реалізації плановому; залучення нових клієнтів; частка посередника в загальному обсязі реалізації промислового підприємства, в порівнянні з витратами на роботу з цим посередником; виконання договірних умов
В работе на основе сравнительного анализа экспертных, аналитических и комбинированных методов оценки посредников предложен методический подход их оценки на рынке промышленных товаров. В частности, в качестве критериев оценки предложено применять: соответствие фактического объема реализации плановому; привлечение новых клиентов; доля посредника в общем объеме реализации промышленного предприятия, по сравнению с затратами на работу с этим посредником; выполнение договорных условий
In the work on the basis of comparative analysis of expert, analytical and combined methods of distributor’s estimation, a methodical approach of their estimation in the market of industrial goods is offered. In particular, as the criteria for evaluation proposed to apply: the correspondence of the actual and planned volumes of selling; attracting new customers; the proportion of the intermediary in the total volume of sales of the industrial enterprise, in comparison with the expenses for work with this distributor; performance of contractual terms
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
Germany Germany
945869
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
42929
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
3174493
United Kingdom United Kingdom
1587614
United States United States
36299320
Unknown Country Unknown Country
3174492

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Germany Germany
19643
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
27373917
United Kingdom United Kingdom
1587612
United States United States
36299319
Unknown Country Unknown Country
28

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska_Methodical_approach.PDF 473.78 kB Adobe PDF 65280524

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.