Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81634
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Емотивність як антропоцентричний лінгвальний потенціал сторітелінгу у формуванні цінностей бренду
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords бренд
brand
сторітелінг
сторителлинг
storytelling
історія бренду
история брендаа
brand story
наратив
нарратив
narative
емотивність
эмотивность
emotivity
Type Conference Papers
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81634
Publisher Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
License Copyright not evaluated
Citation Ущаповська І.В. Емотивність як антропоцентричний лінгвальний потенціал сторітелінгу у формуванні цінностей бренду [Текст] / І.В. Ущаповська // Інноваційний потенціал сучасної освіти та науки: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 29 травня 2020 р.). – Київ: НПУ им. М.П. Драгоманова, 2020. – С. 256-260.
Abstract Коли бренд представлений у контексті наративу, а не в традиційній торговій формі (де основна увага приділяється продажу), у розумінні споживачів він набуває нового значення. Замість того, щоб отримати статистичні дані та економічні характеристики бренду, вони мають змогу дізнатися про нього за допомогою оповідання. Лінгвальний потенціал сторітелінгу сприяє розвитку образного мислення, що полегшує уявлення споживачів про те, як бренд може вписатися в їхнє життя.
Когда бренд представлен в контексте нарратива, а не в традиционной торговой форме (где основное внимание уделяется продажи), в понимании потребителей он приобретает новое значение. Вместо того, чтобы получить статистические данные и экономические характеристики бренда, они могут узнать о нем с помощью рассказа. Лингвальный потенциал сторителлинга способствует развитию образного мышления, облегчает представление потребителей о том, как бренд может вписаться в их жизни.
When a brand is presented in the context of a narrative, rather than in the traditional form of trade (where the focus is on sales), it acquires a new meaning in consumers' perception. Instead of getting statistics and economic characteristics of the brand, they have the opportunity to learn about it through a story. The lingual potential of storytelling promotes the development of figurative thinking, which facilitates consumers' understanding of how a brand can fit into their lives.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
22048099
Greece Greece
1
Ireland Ireland
786049
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
286423
Poland Poland
34947
Russia Russia
83
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
-1450554192
United Kingdom United Kingdom
207222952
United States United States
-1699833343
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Czechia Czechia
53637241
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
22048110
Ireland Ireland
786051
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
286424
Poland Poland
-479657717
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1374958323
United Kingdom United Kingdom
34943
United States United States
-1450554191
Unknown Country Unknown Country
-1450554190

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_storytelling.pdf 206,86 kB Adobe PDF -1929015001

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.