Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82425
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Creativity in teaching foreign languages
Authors Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
ORCID
Keywords креативність
креативность
creativity
ефективне викладання
эффективное преподавание
effective teaching
іноземні мови
иностранные языки
foreign languages
технології
технологии
technologies
Type Conference Papers
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82425
Publisher Львів: ПП "Марусич"
License Copyright not evaluated
Citation Skarloupina Yu. Creativity in Teaching Foreign Languages // 25 Years of TESOL in Ukraine. Honoring the Past and Shaping the Future : тези доповідей . Львів : Львів: ПП "Марусич", 2020. C. 204-205
Abstract На сучасному етапі викладачі іноземних мов, зазвичай стикаються з двома основними проблемами: недостатня вмотивованість студентів і різнорівневі групи, де студенти, які мають рівень, наприклад, А1, змушені навчатись разом з тими, хто має рівень В2 (і, відновідно, інші потреби). Це може спричинити певні труднощі, непорозуміння і навіть психологічні бар'єри при вивченні мови. Власне, обідві проблеми пов'язані між собою.Творчість (як з боку викладача, так і студентів) може бути одним з варіантів вирішення даних проблем.
Преподаватели иностранных языков в современных университетах часто сталкиваются с двумя основными проблемами: недостаточная мотивированность студентов и разноуровневые группы, где студенты с уровнем владения иностранным языком, например, А1 вынуждены учится вместе с имеющими уровень В2 (и, соответственно, другие учебные потребности).Это часто становится причиной сложностей, непонимания и психологических барьеров. Собственно говоря, обе проблемы взаимосвязаны друг с другом. Творчество, со стороны как преподавателя, так и студентов, может стать одним из вариантов решения данных проблем.
Nowadays ESL university teachers usually face two major problems: students’ lack of motivation and multi-leveled groups. Levels may vary from A1 to B2, causing certain difficulties, misunderstandings, and even psychological barriers. In fact, these problems are overlapped, as far as each of them can be the reason for the other one. Creativity, which is necessary for both a teacher and students, seems to be one of the ways to overcome both problems.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
104
Germany Germany
6229284
Ireland Ireland
12349
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Nigeria Nigeria
1
Seychelles Seychelles
1
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
2175
Ukraine Ukraine
12458566
United Kingdom United Kingdom
263899
United States United States
5088985
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
349

Downloads

Ireland Ireland
194175
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
12458567
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
5088986
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Skarlupina_technologies_paper.pdf 142,48 kB Adobe PDF 17741732

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.