Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86689
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління закладами вищої освіти в умовах пандемії (на прикладі СумДУ)
Authors Вернидуб, О.М.
ORCID
Keywords пандемія
пандемия
pandemic
вища освіта
высшее образование
higher education
заклади вищої освіти
учереждения высшего образования
institutions of higher education
здобувач освіти
соискатель образования
applicant
Type Masters thesis
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86689
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Вернидуб О. М. Управління закладами вищої освіти в умовах пандемії (на прикладі СумДУ) :робота на здобуття кваліфікаційного рівня магістр : спец. 281-публічне управління та адміністрування (державна служба) /наук. кер. А. Ю. Жулавський. Суми : Сумський державний університет, 2021.49 с.
Abstract В роботі досліджені основні причини переходу до он-лайн освіти під час пандемії Covid – 19. Досліджено історію впровадження карантину та функціонування системи вищої освіти як в Україні, так і за кордоном. На основі опитування студентів виявлені основні проблеми у освіті під час пандемії Covid - 19: відсутність професійно-розроблених програм онлайн-навчання, недостатнє фінансування, необхідність методичної підготовки викладачів для роботи зі студентами онлайн тощо. Розроблені основні рекомендації формування державної політики щодо реформування вищої освіти у часи викликів Covid – 19. На прикладі СумДУ запропоновано впровадження єдиної он-лайн платформи, яка б об’єднала студентів та викладачів, дозволила вибудовувати комунікацію тощо. Порахована економічна ефективність цих заходів
В работе исследованы основные причины перехода в он-лайн образование во время пандемии Covid – 19. Исследована история внедрения карантина и функционирования системы высшего образования как в Украине, так и за рубежом. На основе опроса студентов выявлены основные проблемы в образовании во время пандемии Covid-19: отсутствие профессионально разработанных программ онлайн-обучения, недостаточное финансирование, необходимость методической подготовки преподавателей для работы со студентами онлайн и т.д. Разработаны основные рекомендации формирования государственной политики по реформированию высшего образования во времена пандемии Covid – 19. На примере СумГУ предложено внедрение единой он-лайн платформы, которая бы объединила студентов и преподавателей, позволила выстраивать коммуникацию и т.д. Подсчитана экономическая эффективность этих мер.
The work examines the main reasons for the transition to online education during the pandemic of Covid - 19. The history of quarantine and the functioning of the higher education system both in Ukraine and abroad. Based on a survey of students, the main problems in education during the Covid - 19 pandemic were identified: lack of professionally developed online learning programs, insufficient funding, the need for methodological training of teachers to work with students online ets. The main recommendations for the formation of state policy on reforming higher education during the Covid pandemic were developed. The economic efficiency of these measures is considered
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
729
China China
1
Finland Finland
30
Greece Greece
163
Ireland Ireland
5898
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
758650
United Kingdom United Kingdom
77801
United States United States
5168602
Unknown Country Unknown Country
259213

Downloads

Australia Australia
1
Finland Finland
1
France France
259211
Germany Germany
727
Ireland Ireland
364
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
758651
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
5168602

Files

File Size Format Downloads
Wernidub_mug_rob.pdf 1,31 MB Adobe PDF 6187559

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.