Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87166
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості поведінки споживачів в умовах COVID-19: бібліометричний аналіз
Other Titles Peculiarities of consumer behavior in Covid-19 conditions: bibliometric analysis
Authors Колесник, Д.Є.
ORCID
Keywords поведінка споживачів
COVID-19
вплив
бібліометричний аналіз
consumer behavior
influence
bibliometric analysis
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87166
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Колесник, Д. Є. Особливості поведінки споживачів в умовах COVID-19: бібліометричний аналіз // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2021. № 4. С. 174−181. DOI: 10.21272/1817-9215.2021.4-21
Abstract Події, викликані COVID-19, є однією з найбільш значущих і непередбачуваних подій останніх років. Кожна країна, економіка та сфера людської діяльності не могли ігнорувати пандемію, яка розгорнулася на початку 2020 року. І, безсумнівно, вона сильно вплинула на поведінку споживачів. У цих умовах основними психологічними факторами, що впливають на поведінку споживачів, стали тривога і страх, а також викликана ними паніка. Зовнішні та внутрішні обмеження підприємницької та споживчої активності, пов'язані з пандемією коронавірусу, зумовили тимчасове зниження виробництва і споживання в економіці. Заходи по соціальному дистанціюванню, самоізоляція, карантин, прийняті в багатьох країнах, та інші чинники створили нові споживчі тенденції, які потребують деталізації. Відповідно метою дослідження стало визначення суті наукових досліджень у сфері впливу пандемії на поведінку споживачів, опублікованих у виданнях, що індексуються провідною наукометричною базою даних Scopus. В результаті бібліометричного аналізу 1007 публікацій, проіндексованих наукометричною базою даних Scopus протягом 2020-2021 рр., присвячених питанням впливу пандемії на поведінку споживачів, було виокремлено 4 найбільш потужні кластери: вплив пандемії на зміну споживацьких звичок населення у всіх сферах життєдіяльності; характеристика споживчих ставлень; здоров’я різних категорій населення; вивчення наслідків для організму, спричинених коронавірусною інфекцією. Малодослідженими залишаються питання визначення впливу зміни споживацьких запитів з точки зору досягнення підприємствами та державами економічних і відповідно соціальних цілей. Дослідження географічної приналежності авторів наукових робіт за даним напрямком показало, що найбільша кількість публікацій видана вченими з США, Китаю, Великобританії, Індії, Італії, Іспанії, Південної Кореї та Австралії. При цьому кількість публікацій у БД Scopus, опублікованими вітчизняними авторами порівняно незначна, що ще раз підтвердило малодослідженість та своєчасність здійснюваного дослідження в Україні. Інтерес до теми є стабільно зростаючим, адже проблема залишається відкритою – Covid-19 продовжує змінювати життя людей в усьому світі, змінюючи не тільки споживацьку, харчову і т.д. поведінку населення та принципи ведення бізнесу, але формує нові і нові цілі сталого розвитку суспільства.
The events caused by COVID-19 are among the most significant and unpredictable events of recent years. Every country, economy, and human sphere could not ignore the Pandemic that unfolded in early 2020. And, of course, it has strongly influenced consumer behavior. Under these conditions, the main psychological factors influencing consumer behavior were anxiety and fear and the panic they caused. External and internal restrictions on business and consumer activity associated with the coronavirus pandemic have led to a temporary decline in production and consumption in the economy. Measures for social distancing, self-isolation, quarantine, adopted in many countries, and other factors have created new consumer trends that need to be detailed. Accordingly, the article aimed to determine the essence of research in the pandemic impact on consumer behavior, published in publications indexed by the leading database Scopus. As a result of bibliometric analysis of 1007 publications indexed by the Scopus database for 2020-2021 on the impact of the Pandemic on consumer behavior, four most potent clusters were identified: the impact of the Pandemic on changing consumer habits in all spheres of life; characteristics of consumer attitudes; health of different categories of the population; study of the effects on the body caused by coronavirus infection. Determining the impact of changes in consumer demand in terms of achieving economic and social goals by enterprises and states remains little studied. A study of the geographical affiliation of authors of scientific papers in this area showed the most significant number of publications published by scientists from the United States, China, Britain, India, Italy, Spain, South Korea, and Australia. At the same time, the number of publications in the Scopus database published by domestic authors is relatively insignificant, which once again confirmed the lack of research and timeliness of the study in Ukraine. Interest in the topic is constantly growing. Because the problem remains open – Covid-19 continues to change the lives of people around the world, changing not only consumer, food, etc. behavior of the population and the principles of doing business, but forms new and new goals of sustainable development of society.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка

Views

China China
26156644
Finland Finland
3
France France
832
Germany Germany
127056
Greece Greece
99
Ireland Ireland
38284
Lithuania Lithuania
1
Pakistan Pakistan
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
5198077
United Kingdom United Kingdom
1677260
United States United States
13916953
Unknown Country Unknown Country
5198075

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
China China
52313287
France France
127058
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
13916953
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
52313291

Files

File Size Format Downloads
Kolesnyk_consumer_behavior.pdf 533,13 kB Adobe PDF 118670594

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.