Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90512
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title How to Sustain Businesses in the Post-COVID-19 Era: A Focus on Innovation, Sustainability and Leadership
Authors Oe, H.
Yamaoka, Y.
Duda, K.
ORCID
Keywords електромобіль
электромобиль
electric vehicle
інновації
инновации
innovation
дифузійна модель
диффузионная модель
diffusion model
Covid-19
цілі сталого розвитку (ЦСР)
цели устойчивого развития (ЦУР)
sustainable Development Goals (SDGs)
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90512
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Oe, H., Yamaoka, Y., & Duda, K. (2022). How to Sustain Businesses in the Post-COVID-19 Era: A Focus on Innovation, Sustainability and Leadership. Business Ethics and Leadership, 6(4), 1-9. https://doi.org/10.21272/bel.6(4).1-9.2022
Abstract Це дослідження має на меті обговорити універсальну та важливу тему того, як інновації підтримують ріст глобальних компаній, покладаючись на два питання: впровадження технологій та стійкість на глобальному ринку. Іншими словами, головна мета цього дослідження — показати, як глобальне управління інноваціями може реагувати на складні ринкові умови та підтримувати стійкість бізнесу шляхом вирішення проблем. Сектор електромобілів був обраний об’єктом дослідження, оскільки він зіткнувся з безпрецедентними викликами, спричиненими COVID-19. Сектор електромобілів став новою моделлю в автомобільному секторі з накопиченням інноваційних технологій, і йому судилося продовжувати розвиватися з точки зору досягнення Цілей сталого розвитку (ЦСР), підкріплених політичними втручаннями. Методологічним інструментарієм проведеного дослідження були методи кабінетного дослідження, аналізу первинних і вторинних даних, бібліометричного аналізу літератури. У статті наведено результати емпіричного дослідження на основі збору та аналізу первинних даних, узагальнення наукової роботи щодо впливу інновацій на забезпечення сталого розвитку бізнесу. На основі порівняльного аналізу основних моделей проведення інноваційних досліджень, таких як дифузійна модель, інноваційна бізнес-модель та модель управління змінами Левіна, визначено найбільш успішні інноваційні рішення та кращі практики їх впровадження на конкретних підприємствах. Внесок цього дослідження полягає в тому, щоб спиратися на попередні висновки та наукові дискусії в галузі інновацій, проаналізувати приклади успішної реалізації сталого бізнесу за допомогою інноваційних дій у відповідь на безпрецедентні труднощі, спричинені недавньою пандемією COVID-19. Найбільший внесок полягає в обговоренні шляхів успішного розвитку інновацій на прикладах конкретних компаній, а також у представленні практичного порядку денного обговорення, який надаватиме пропозиції шляхом стимулювання подальшого обговорення в майбутніх дослідженнях.
This study aims to discuss the universal and important theme of how innovation supports the growth of global firms, relying on two issues: technology adoption and sustainability in the global marketplace. In other words, the main goal of this research is to show how global innovation management can respond to difficult market conditions and maintain sustainability of businesses through problem solving. The electric vehicle sector was chosen as the object of the study as it faced unprecedented challenges brought about by COVID-19. The electric vehicle sector has emerged as a new model in the automotive sector with accumulations of innovative technologies and is destined to continue to evolve, from the perspective of achieving the Sustainable Development Goals (SDGs) backed up by policy interventions. The methodological tools of the conducted research were the methods of office research, analysis of primary and secondary data, bibliometric analysis of literature. The article presents the results of an empirical study based on primary data collection and analysis, the generalization of scientific work on the impact of innovations on ensuring sustainable business development. Based on a comparative analysis of the main models of conducting innovative research, such as the diffusion model, business model innovation, and Lewin’s change management model, the most successful innovative solutions and the best practices of their implementation at specific companies are determined. The contribution of this study is to build on previous findings and academic discussions in the innovation field, analyse case studies of successful realization of sustainable business through innovative actions in response to unprecedented difficulties caused by the recent COVID-19 pandemic. The greatest contribution is to discuss the paths that innovation has successfully taken, with examples of specific companies, and to present a practical discussion agenda that will provide suggestions through stimulating further discussion in future research.
Appears in Collections: Business Ethics and Leadership (BEL)

Views

Australia Australia
1052538342
Austria Austria
1
Bangladesh Bangladesh
68686
Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
33718
Canada Canada
90236
China China
350888360
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
1
Ecuador Ecuador
1
Ethiopia Ethiopia
1
Falkland Islands Falkland Islands
1
France France
1052538343
Germany Germany
95016
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
24
India India
126835
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
37564
Ireland Ireland
129793
Italy Italy
108973
Japan Japan
21039651
Kenya Kenya
64109
Malaysia Malaysia
1234379605
Mauritius Mauritius
194917
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
140379
New Zealand New Zealand
150895
Nigeria Nigeria
136351
Norway Norway
94893
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
42494
Philippines Philippines
161543
Portugal Portugal
1
Romania Romania
88
Saudi Arabia Saudi Arabia
159570
Singapore Singapore
350888361
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
166045
South Korea South Korea
135007
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
144050
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
-1000859447
United Arab Emirates United Arab Emirates
220117
United Kingdom United Kingdom
101087
United States United States
372864711
Unknown Country Unknown Country
1942360040
Vietnam Vietnam
213035
Zambia Zambia
798723502

Downloads

Australia Australia
-1137480194
Canada Canada
59219
China China
350888359
Finland Finland
1
France France
254240577
Germany Germany
92943
Ghana Ghana
1
India India
153675
Iran Iran
130977
Ireland Ireland
201460
Israel Israel
194193
Japan Japan
191641
Kenya Kenya
124424
Malaysia Malaysia
350888359
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
74857
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1052538353
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
216159
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
372864712
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Ukraine Ukraine
-1137480194
United Arab Emirates United Arab Emirates
180294
United Kingdom United Kingdom
36782
United States United States
1883209615
Unknown Country Unknown Country
132039
Uzbekistan Uzbekistan
505616
Vietnam Vietnam
61427
Zimbabwe Zimbabwe
56567

Files

File Size Format Downloads
Oe_bel_4_2022.pdf 458,49 kB Adobe PDF 1992081873

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.