Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93282
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Education for sustainable development through the brand language
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords сталий розвиток
sustainability
стійкий бренд
sustainable brand
комунікативна природа бренду
communicative nature of the brand
Type Conference Papers
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93282
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Ushchapovska I. V. Education for sustainable development through the brand language // Economics for Ecology : Materials International scientific-practical conference, Sumy, 16–19 May, 2023. Sumy : Sumy State University, 2023. Р. 8-10.
Abstract Сталий розвиток – це розвиток, який задовольняє потреби сьогодення, не ставлячи під загрозу здатність майбутніх поколінь задовольняти власні потреби. Стійкий бренд має значення або мету, яка виходить за рамки заробляння грошей, натомість прагне підвищити добробут людства та всього живого на нашій планеті. Він розглядає людей як творчих діячів, а не споживачів. І він розуміє життєвий цикл і вплив на навколишнє середовище всієї своєї діяльності, тому може прагнути постійно впроваджувати інновації та звести свій вплив до мінімуму (Sprinkle). Це визначення підкреслює комунікативну природу бренду, щоб впливати на цільову аудиторію і таким чином прагматично змінювати її поведінку.
Sustainable development is the development that meets the needs of the present without compromising the ability of future enerations to meet their own needs. A sustainable brand has a meaning or purpose that goes beyond making money, instead seeking to increase the well-being of humanity and all life on our planet. It sees people as creativists, not consumers. And it understands the lifecycle and environmental impact of all its activities so that it can seek to continuously innovate and reduce its impact to a minimum (Sprinkle). This definition emphasizes the communicative nature of a brand to influence the target audience and thus pragmatically change their behaviour.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Ireland Ireland
8
Singapore Singapore
43
Ukraine Ukraine
23
United States United States
9

Downloads

Ukraine Ukraine
42
United States United States
1

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_sustainable_brand.pdf 406,63 kB Adobe PDF 43

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.