Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93539
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Розвиток креативної економіки як провідний напрям цифрових трансформацій: досвід Європи та практика України
Other Titles The development of the creative economy as a leading direction of digital transformations: the experience of Europe and the practice of Ukraine
Authors Karintseva, Oleksandra Ivanivna  
Lytvynenko, Svitlana Mykolaivna  
Kharchenko, Mykola Oleksiiovych  
Хіжазі, Ж.І.
Deineka, Andrii Vitaliiovych
Chortok, Mykhailo Volodymyrovych
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9570-3646
http://orcid.org/0000-0003-0818-2470
http://orcid.org/0000-0002-3034-8935
Keywords digital transformations
creative economy
development trends
creative industries
innovations
creativity
цифрові трансформації
креативна економіка
тренди розвитку
креативні індустрії
інновації
творчість
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93539
Publisher Львівський торговельно-економічний університет
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Карінцева, О. І., Литвиненко, С. М., Харченко, М. О., Ібрагім, Х. Ж., Дейнека, А. В., & Чорток, М. В. (2023). РОЗВИТОК КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ ЯК ПРОВІДНИЙ НАПРЯМ ЦИФРОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ: ДОСВІД ЄВРОПИ ТА ПРАКТИКА УКРАЇНИ. Підприємництво і торгівля, (37), 27-40. https://doi.org/10.32782/2522-1256-2023-37-03.
Abstract У статті креативна економіка розглядається як драйвер впровадження цифрових трансформацій у суспільстві і бізнесі. Проведено ретроспективний аналіз виникнення та розвитку креативної економіки. Визначено ключові напрямки наукових досліджень у сфері креативізації та інтелектуалізації економіки. Проаналізовано підходи до визначення сфер діяльності, що охоплюються креативною економікою та на його основі досліджено показники експорту та імпорту усіх креативних товарів країнами, що розвиваються та економічно розвинутими країнами за період 2002−2020 рр., а також у розрізі окремих товарних груп.
The article considers the creative economy as a driver of the implementation of digital transformations in society and business. A retrospective analysis of the emergence and development of the creative economy was carried out. The key directions of scientific research in the field of creativity and intellectualization of the economy have been determined. Approaches to defining the spheres of activity covered by the creative economy were analyzed and, on its basis, indicators of export and import of all creative goods by developing countries and economically developed countries for the period 2002−2020, as well as by individual product groups, were studied.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Japan Japan
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
48
United States United States
82

Downloads

Ukraine Ukraine
50
United States United States
83

Files

File Size Format Downloads
Karintseva_creative_economy.pdf 580,02 kB Adobe PDF 133

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.