Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93678
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сугестивний потенціал вербальних засобів висміювання в контенті сучасних електронних видань
Other Titles Suggestive potential of the verbal means of derision in the content of modern electronic issues
Authors Rudenko, Nataliia Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1929-2077
Keywords електронні видання
electronic editions
сугестія
suggestion
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93678
Publisher Seanewdim
License In Copyright
Citation Руденко Н. В. Сугестивний потенціал вербальних засобів висміювання в контенті сучасних електронних видань // Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. 2019. VII (32), Issue 192. P. 71-74. DOI: https://doi.org/10.31174/SEND-HS2019-192VII32-17
Abstract У статті розглянуто механізми та засоби висміювання як сугестивного прийому творення контенту англомовних електронних видань «The Day», «Moscow times», «China daily», «The Guardian», «USA today» за серпень 2018 року. За результатами контент-аналізу виділено 5 рівнів функціонування іронії, яка має багатий арсенал вербальних засобів її реалізації в сучасних ЗМІ, що дозволяє їй перешкоджати критичному осмисленню інформації, створювати позитивнооцінний або негативооцінний (іронічно-зневажливий) ефект. Найчастіше іронія застосовується на лексичному рівні. Для підвищення ефективності сугестивного впливу іронія може застосовуватись на кількох рівнях одночасно.
This article examines the mechanisms and means of derision as suggestive method of content creation of the electronic Englishlanguage issues «The Day», «Moscow times», «China daily», «The Guardian», «USA today» of August, 2018. As a result of the content analysis there were selected 5 levels of irony functioning, which has a rich arsenal of verbal means of its implementation in the modern mass media, enabling it to prevent the critical comprehension of information, to create the positive or negative (ironically disparaging) evaluative effect. Most often, irony is used at the lexical level. To enhance the effectiveness of the suggestive influence of irony it can be applied at several levels simultaneously.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Ukraine Ukraine
7
United States United States
17

Downloads

Ukraine Ukraine
25
United States United States
26

Files

File Size Format Downloads
Rudenko_suggestive_potential.pdf 425,05 kB Adobe PDF 51

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.