Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94086
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Relationship Between World Happiness Index, Hoefstede Cultural Dimensions And Government Education Spending
Authors Sanko, H.
ORCID
Keywords індекс щастя
happiness index
задоволеність життям
задоволеність життям
культурні відмінності
cultural differences
добробут
wellbeing
світовий звіт про щастя
world happiness report
сприйняття щастя
perception of happiness
культурні аспекти Хофстеде
Hofstede cultural dimensions
державні витрати на освіту
government education spending
освітня політика
educational policy
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94086
Publisher Academic Research and Publishing UG
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Sanko, H. (2023). Relationship Between World Happiness Index, Hoefstede Cultural Dimensions And Government Education Spending. Business Ethics and Leadership, 7(4), 171-180. https://doi.org/10.61093/bel.7(4).171-180.2023.
Abstract У цьому дослідженні автор аналізує взаємодію між світовим індексом щастя та нюансованим набором із семи змінних. Зокрема, увага поширюється на Культурні виміри Хофстеде, що охоплюють шість різних аспектів і фінансові асигнування, призначені для державних витрат на освіту. Автор починає з огляду літератури про глибинні сфери щастя та благополуччя. Спираючись на цю основу, автор висуває культурні виміри Хофстеде та державні витрати на освіту як перспективні змінні, які можуть мати помітний вплив на світовий індекс щастя. Для перевірки цієї гіпотези використовується набір даних, що охоплює 58 країн, а також аналітичні методології регресії звичайних методів найменших квадратів (OLS) і регресії з ітеративно перезваженими методами найменших квадратів (IRLS). Результати цього дослідження розкривають переконливі висновки про зв’язок між світовим індексом щастя та ідентифікованими змінними. Результати підкреслюють помітний зв’язок між світовим індексом щастя та певними параметрами культурної орієнтації, такими як індивідуалізм, довгострокова орієнтація та поблажливість. Крім того, дослідження показує, що державні інвестиції в освіту є ще одним фактором, що впливає на загальний ландшафт щастя. Ці висновки виходять за рамки простих статистичних даних; вони служать маяками знань з далекосяжними наслідками для освітян, освітян і осіб, зацікавлених у розумінні складності культурних відмінностей, динаміки освіти та загального добробуту. Наслідки цього дослідження можуть запропонувати відповідну інформацію тим, хто орієнтується на заплутаних перехрестях культурного розмаїття, освітньої політики та прагнення до суспільного щастя, таким як освітні політики, освітяни та всі, хто цікавиться питаннями культурних відмінностей, освіти та добробуту.
The author analyzes the interplay between the World Happiness Index and a nuanced array of seven variables in this research. Specifically, the focus extends to the Hofstede Cultural Dimensions, encompassing six distinct facets and the financial allocations dedicated to government education spending. The author starts with a literature survey on the profound domains of happiness and wellbeing. Building upon this foundation, the author posits the Hofstede Cultural Dimensions and Government Education Expenditures as prospective variables that may yield a discernible influence on the World Happiness Index. A dataset spanning 58 countries and analytical methodologies of Ordinary Least Squares (OLS) regression and Iteratively Reweighted Least Squares (IRLS) regression are used to test this conjecture. The outcome of this study reveals compelling insights into the association between the World Happiness Index and the identified variables. The results underscore a discernible relationship between the World Happiness Index and specific dimensions of cultural orientation, such as individualism, long-term orientation, and indulgence. Furthermore, the study reveals that government investment in education is another factor influencing the overarching landscape of happiness. These findings transcend mere statistical findings; they serve as beacons of knowledge with far-reaching implications for education policymakers, educators, and individuals interested in understanding the complexities of cultural variations, educational dynamics, and overall wellbeing. The implications of this research can offer relevant information to those who navigate the intricate intersections of cultural diversity, education policy, and the pursuit of societal happiness, such as education policymakers, educators and anyone interested in the issues of cultural differences, education, and wellbeing.
Appears in Collections: Business Ethics and Leadership (BEL)

Views

Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
4
United States United States
17

Downloads

Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
25
United States United States
23

Files

File Size Format Downloads
Sanko_bel_4_2023.pdf 476,47 kB Adobe PDF 49

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.