Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94638
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Практико-орієнтована діяльність у профорієнтаційній роботі медичних вузів
Authors Biesiedina, Antonina Anatoliivna  
Levchenko, Zoia Mykhailivna  
Oleshko, Tetiana Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-7294-3137
http://orcid.org/0000-0003-0722-830X
http://orcid.org/0000-0002-2229-2839
Keywords профорієнтація
professional orientation
біологія
biology
школярі
schoolchildren
віртуальна лаболаторія
virtual laboratory
клас-музей
class-museum
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94638
Publisher Наукові перспективи
License Copyright not evaluated
Citation Бєсєдіна А. А., Левченко З. М., Олешко Т. М. Практико-орієнтована діяльність у профорієнтаційній роботі медичних вузів // Вісник науки та освіти. 2023. Вип. № 8(14). С. 415-426. DOI: 10.52058/2786-6165-2023-8(14)-415-425
Abstract У роботі розглянуто практико-орієнтовану діяльність кафедри фізіології і патофізіології ННМІ СумДУ. Висвітлені основні напрями роботи: проведення екскурсій до лабораторії молекулярно-генетичних досліджень та музею з паразитології; демонстрація практичних робіт у групових і індивідуальних, проектах, розв’язання практичних завдань, проведення лабораторних робіт у віртуальних лабораторіях Labster; ознайомлення з роботою комп’ютерних програм з дисциплін. Описане значення у профорієнтаційній роботі клас-музею з медичної біології. Він може стати додатковим інструментом для навчання, надихаючи та поглиблюючи розуміння медичних та біологічних аспектів серед широкої аудиторії. Зазначені переваги використання віртуальних лабораторних робіт. Описано ефективність практико-орієнтованої діяльності у профорієнтаційній роботі медичних інститутів.
The paper examines the practice-oriented activities of the Department of Physiology and Pathophysiology of the NNMI of Sumy State University. The main areas of work are highlighted: excursions to the laboratory of molecular genetic research and the museum of parasitology; demonstration of practical work in group and individual projects, solving practical tasks, carrying out laboratory work in Labster virtual laboratories; familiarization with the work of computer programs in the disciplines. The meaning of career orientation work of the class-museum on medical biology is described. It can become an additional teaching tool, inspiring and deepening the understanding of medical and biological aspects among a wide audience. The specified advantages of using virtual laboratory work. The effectiveness of practice-oriented activities in career guidance work of medical institutes is described.
Appears in Collections: Наукові видання (НН МІ)

Views

United States United States
26
Unknown Country Unknown Country
11

Downloads

Ukraine Ukraine
28
United States United States
15
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Biesiedina_biology.pdf 1,13 MB Adobe PDF 44

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.