Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реалізація дискурсної зони персонажа у фокусі читацького сприйняття
Authors Бехта, І.А.
ORCID
Keywords англомовний постмодерн
англоязычный постмодерн
english postmodern
художньо-мовленнєва діяльність
художественно-речевая деятельность
speech art activity
дискурсна зона
дискурсная зона
discourse zone
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
Publisher Вид-во СумДУ
License
Citation Бехта, І.А. Реалізація дискурсної зони персонажа у фокусі читацького сприйняття [Текст]/ І.А. Бехта // Філологічні трактати. - 2011. - Т.3, № 1. - С. 56-62.
Abstract Стаття присвячена художньому тексту англомовного постмодерну, у якому розкриваються загальні принципи його структурування, необхідні для його осмислення, оскільки художньо-мовленнєва діяльність є не системою відхилень від мовної норми, а системою оволодіння багатогранними комунікативно-прагматичними і образно-художніми можливостями мови. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
Статья посвящена художественному тексту англоязычного постмодерна, в котором раскрываются общие принципы его структурирования, которые нужны для его осмысления, поскольку художественно-речевая деятельность является не системой отклонений от языковой нормы, а системой овладения многогранными коммуникативно-прагматическими и образно-художественными возможностями языка. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
The article is devoted to the analysis of the fictional text of the English post/modern period where the general principles of the textual structuring are manifested. They are necessary for the comprehension of the fictional text of the period of post/modern as speech and thought presentation in such texts is not considered the system of deviations from the language norm, but the system of gaining proficiency in a diverse communicatively-pragmatic and artistic potential of the language. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19917
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Austria Austria
1
Belarus Belarus
2
China China
1074886625
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
France France
2
Germany Germany
17539618
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
843769
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2
Russia Russia
30
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
593117111
United Kingdom United Kingdom
55737723
United States United States
1074886626
Unknown Country Unknown Country
77

Downloads

China China
4806917
Czechia Czechia
5
France France
1
Germany Germany
17539617
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
42
Senegal Senegal
1
Ukraine Ukraine
1074886624
United Kingdom United Kingdom
17539617
United States United States
1074886627
Unknown Country Unknown Country
407624298

Files

File Size Format Downloads
behta.pdf 80,7 kB Adobe PDF -1697683545

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.