Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2950
Title: Лингвопрагматический аспект фунгкциональносемантического поля количества
Authors: Медвідь, Олена Миколаївна
Медведь, Елена Николаевна
Medvid, Olena Mykolaivna
Прокопенко, Антоніна Вадимівна
Прокопенко, Антонина Вадимовна
Prokopenko, Antonina Vadymivna
Keywords: лінгвальні квантитативні одиниці
лингвальные квантитативные единицы
linguistic quantitative units
Issue Year: 2009
Publisher: Видавництво Кіровоградського державного університету ім.В.Винниченка
Citation: Медведь, Е.Н. Лингвопрагматический аспект фунгкциональносемантического поля количества [Текст] / Е.Н.Медведь, А.В. Максюта // Наукові записки. – Випуск 81(3). – Серія:Філологічні науки (мовознавство): У 4 ч. – Кіровоград: РВВ КДУ ім. В.Винниченка, 2009. – 430 с. - С.131-135
Abstract: У статті висвітлено функціональний аспект лінгвальних квантитативних одиниць, що дає можливість по-новому розуміти закономірності реалізації різних кількісних значень в тексті. Квантитативні семантичні структури зумовлені прагматичними параметрами мовленнєвої діяльності. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2950
Description: The article touches upon the aspect of linguistic quantitative units functioning in different texts. Quantitative semantic structures realize different quantitative meanings in texts under the pragmatic demands.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2950
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ІФСК)

Views
Other73
China1
Germany11
Spain1
France5
United Kingdom7
Iran1
Netherlands18
Russia17
Turkey2
Ukraine77
United States42
Downloads
Other440
Azerbaijan1
Belarus1
China7
Germany9
EU1
France3
Hungary1
Kazakhstan1
Russia33
Ukraine32
United States3
Vietnam1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
medved.pdf153.75 kBAdobe PDF533Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.