Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Онтологічні та гносеологічні аспекти текстів-регулятивів
Other Titles Ontological and epistemological aspects of blurbs
Онтологические и гносеологические аспекты текстов-регулятивов
Authors Chulanova, Halyna Valeriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9961-0308
Keywords англомовний рекламно-художній дискурс
читач-респонсер
текст-регулятив
англоязычный рекламно-художественный дискурс
читатель-респонсер
текст-регулятив
literary advertising discourse
reader-responser
blurbs
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Чуланова, Г.В. Онтологічні та гносеологічні аспекти текстів-регулятивів [Текст] / Г. В. Чуланова // Філологічні трактати. — 2012. — Т. 4, № 4. — С. 92-97.
Abstract У статті розглядаються англомовні рекламно-художні тексти-регулятиви, що містяться як на обкладинках / форзацах художньої прози, так і у мережі Інтернет. У роботі аналізуються структурно-семантичні та комунікативно-прагматичні аспекти текстів-регулятивів, що складаються читачем-респонсером (на матеріалі англомовних художніх текстів). При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
В статье исследуются англоязычные рекламно-художественные тексты-регулятивы, которые расположены на обложках / форзацах художественных книг и в сети Интернет. В работе анализируются структурно-семантические и коммуникативно-прагматические аспекты текстов-регулятивов, автором которых является читатель-респонсер. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
The article focuses on the texts-regulators which are presented on the book covers and in the Internet. Structural-semantic and communicative-pragmatic features of texts-regulators are being analyzed on the empiric material of the English advertising literary texts. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30090
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Canada Canada
1
China China
63689914
EU EU
1
Germany Germany
830565
Greece Greece
1
Ireland Ireland
250905697
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4
Russia Russia
35
Turkey Turkey
14
Ukraine Ukraine
12541993
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
3853933
United States United States
846026111
Unknown Country Unknown Country
12541992

Downloads

China China
846026112
France France
63689911
Germany Germany
3853928
India India
1
Ireland Ireland
149435
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
501661959
United Kingdom United Kingdom
24345
United States United States
501661958
Unknown Country Unknown Country
349

Files

File Size Format Downloads
Chulanova.pdf 67,8 kB Adobe PDF 1917068006

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.