Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
Title: Научные основы маркетинга инноваций
Other Titles: Наукові основи маркетингу інновацій
Scientific bases of marketing of the innovations
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Bozhkova, Viktoriia Viktorivna 
Перерва, Петро Григорович
Перерва, Петр Тригорьевич
Pererva, Petro Grigorovich
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Derykolenko, Oleksandr Mykolaiovych
Karpishchenko, Oleksandr Oleksiiovych 
Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
Mitsura, Olena Oleksiivna
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
Domashenko, Maryna Dmytrivna
Кобєлєва, Е.
Кобелева, Е.
Kobeleva, E.
Saher, Liudmyla Yuriivna
Ткачова, Н, П.
Tkachova, N. P.
Keywords: маркетинг инноваций
инновационный процесс
организационно-экономическое обеспечение
инвестиционное обеспечение инноваций
инновационные технологии
анализ и формирование конъюнктуры рынка
управление инновационными рисками
интеллектуальная собственность
мотивация потребления инноваций
эффективность маркетинговых коммуникаций
маркетинг інновацій
інноваційний процес
організаційно-економічне забезпечення
інвестиційне забезпечення інновацій
інноваційні технології
аналіз і формування кон'юнктури ринку
управпіння інноваційними ризиками
інтелектуальна власність
мотивація споживання інновацій
ефективність маркетингових комунікацій
marketing of innovations
innovation process
organizational-economic guarantee
investment guarantee of innovations
innovation technologies
analysis and the formation of market behavior
control of innovation risks
intellectual property
motivation of the consumption of innovations
effectiveness of the marketing communications
Issue Year: 2013
Publisher: ООО "Печатный дом "Папирус"
Citation: Научные основы маркетинга инноваций : монография в 3 т. Том 3. / под. ред. д.э.н. профессора С.Н. Ильяшенко. – Сумы: ООО "Печатный дом "Папирус", 2013. – 334 с.
Abstract: У монографії викладено методологічні й теоретико-методичні основи маркетингу інновацій. Викладено підходи до організаційно-економічного забезпечення інноваційного процесу на основі принципів маркетингу, інвестиційного забезпечення інноваційної діяльності. Запропоновано інноваційні технології формування й оцінки кон'юнктури ринку. Розкрито практичні аспекти управління інноваційними ризиками. Показано роль об'єктів інтелектуальної власності в маркетинговій і інноваційній діяльності підприємства. Удосконалено підходи до мотивації споживання продуктових інновацій, а також до оцінки ефективності маркетингових комунікацій. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
В монографии изложены методологические и теоретико-методические основы маркетинга инноваций. Изложены подходы к организационно-экономическому обеспечению инновационного процесса на основе принципов маркетинга, инвестиционному обеспечению инновационной деятельности. Предложены инновационные технологии формирования и оценки конъюнктуры рынка. Раскрыты практические аспекты управления инновационными рисками. Показана роль объектов интеллектуальной собственности в маркетинговой и инновационной деятельности предприятия. Усовершенствованы подходы к мотивации потребления продуктовых инноваций, а также к оценке эффективности маркетинговых коммуникаций. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
In the monograph the methodological and theoretical- systematic bases of marketing of innovations are presented. Approaches to the organizational-economic guarantee of an innovation process on the basis of the principles of marketing, the investment guarantee of innovation activity are presented. The innovation technologies of formation and estimation of market behavior are proposed. The practical aspects of control of innovation risks are opened. The role of the objects of intellectual property in the marketing and innovation activity of enterprise is shown. Are to improve approaches to the motivation of the consumption of product innovations, and also to the estimation of the effectiveness of marketing communications. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
ISBN: 978-966-2787-08-5
Type: Monograph
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other106
United Arab Emirates1
Bulgaria1
Belarus1
China2
Czech Republic2
Germany21
Denmark1
Spain3
France2
United Kingdom29
Italy2
Morocco1
Moldova1
Netherlands12
Norway1
Pakistan2
Poland3
Romania1
Russia17
Slovakia2
Turkey4
Ukraine76
United States36
Downloads
Other864
Azerbaijan1
Bulgaria1
Belarus18
China2
Czech Republic1
Germany8
Estonia2
EU4
France18
Kyrgyzstan3
Kazakhstan14
Moldova2
Poland1
Romania11
Russia617
Sweden1
Ukraine354
United States4


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_market_innov_t3.pdf5.43 MBAdobe PDF1926Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.