Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
Title: Вплив маркетингового середовища підприємства на процес розроблення маркетингової політики розподілу
Other Titles: Влияние маркетинговой среды предприятия на процесс разработки маркетинговой политики распределения
Influence of enterprise’s marketing environment on process of development of marketing distribution policy
Authors: Сигида, Любов Олексіївна
Сигида, Любовь Алексеевна
Syhyda, Liubov Oleksiivna
Keywords: маркетингова політика розподілу
фактори
підсистема підприємства
взаємозв’язок
внутрішнє та зовнішнє середовище
маркетинговая политика распределения
факторы
подсистема предприятия
взаимосвязь
внутренняя и внешняя среда
marketing distribution policy
factors
enterprise subsystems
interrelation
internal and external environment
Issue Year: 2013
Publisher: ТОВ "Аграр Медіа Груп"
Citation: Сигида, Л.О. Вплив маркетингового середовища підприємства на процес розроблення маркетингової політики розподілу [Текст] / Сигида Л.О. // Економічний часопис – ХХІ. – 2013. – №7-8(2). – C. 28-32.
Abstract: Проаналізовано внутрішньофірмові фактори та фактори мікросередовища, що впливають на процес розроблення і реалізації маркетингової політики розподілу в межах підприємства. Розкрито зворотний вплив маркетингової політики розподілу на внутрішні підсистеми підприємства. Запропоновано схему взаємодії маркетингової політики розподілу із внутрішнім середовищем підприємства та його мікросередовищем. Визначено доцільність проведення моніторингу внутрішнього середовища та мікросередовища господарювання підприємства з метою розроблення ефективної політики розподілу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
Проанализированы внутрифирменные факторы и факторы микросреды, влияющие на процесс разработки и реализации маркетинговой политики распределения на предприятии. Раскрыто обратное влияние маркетинговой политики распределения на внутренние подсистемы предприятия. Предложена схема взаимодействия маркетинговой политики распределения с внутренней средой предприятия и его микросредой. Определена целесообразность проведения мониторинга внутренней среды и микросреды хозяйствования предприятия с целью разработки эффективной политики распределения. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
While developing marketing distribution policy of an enterprise it is necessary to consider many factors. Purpose. The aim of the article is to find out ties and interrelationships between marketing distribution policy of an enterprise and its internal and external environments in order to find factors which promote or constrain development of marketing distribution policy. Result. According to the aim there have been analyzed intra enterprise and microenvironment factors influencing the development and realization of marketing distribution policy; shown a reverse impact of marketing distribution policy on the enterprise internal subsystems. There have also been defined that subsystems of enterprise promote formation of marketing distribution policy as a set of aspects of its manifestation; and factors of microenvironment specify its according to current market conditions, actions of competitors, intermediaries and other participants. Conclusions. As a result, it is proposed that permanent monitoring of enterprise internal and external microenvironment be carried out and the place of marketing distribution policy be analyzed, this being the first stage of developing and implementing a system of marketing distribution policy management. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33104
Type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ННІ ФЕМ)

Views
Other163
United Arab Emirates1
Canada1
China1
Czech Republic1
Germany27
Denmark1
EU1
United Kingdom21
Netherlands2
Poland1
Russia26
Turkey33
Ukraine86
United States70
Downloads
Other299
China2
Germany2
EU2
France2
Japan1
Poland1
Russia5
Ukraine151
United States4


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Syhyda_Ekon_Chasopys.pdf592.81 kBAdobe PDF469Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.