Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33442
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оцінка ефективності маркетингових витрат на туристичному підприємстві
Other Titles Оценка эффективности маркетинговых затрат на туристическом предприятии
Evaluating the effectiveness of marketing costs in the tourism enterprise
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Коцур, Я. М.
Коцур, Я. М.
Kotsur, Y.
Шипіль, А.С.
Шипиль, А.С.
Shypil, A.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
Keywords ефективність
маркетингові витрати
туристичне підприємство
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33442
Publisher вид-во "Герда"
License
Citation Біловодська, О.А. Оцінка ефективності маркетингових витрат на туристичному підприємстві [Текст] / О.А. Біловодська, Я.М. Коцур, А.С. Шипіль // Теоретичні та прикладні аспекти підвищення конкурентоспроможності підприємств: колективна монографія у 4 т. / за ред. О.А. Паршиной. – Дніпропетровськ: Герда, 2013. – Т. 3. – С. 358-364.
Abstract У роботі закладені нові основи формування маркетингових витрат, зокрема, на основі опрацювання та узагальнення теоретичної бази авторами проаналізовано існуючі методи розподілу витрат на підприємстві, виявлено основні недоліки при застосуванні даних методів у туристичному бізнесі та запропоновано методичний підхід щодо розподілу маркетингових витрат на туристичному підприємстві, обґрунтовано відповідні інструменти при його застосуванні При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33442
В работе заложены новые основы формирования маркетинговых затрат, в частности, на основе обработки и обобщения теоретической базы авторами проанализированы существующие методы распределения затрат на предприятии, выявлены основные недостатки при применении данных методов в туристическом бизнесе и предложен методический подход к распределению маркетинговых затрат на туристическом предприятии, обоснованы соответствующие инструменты при его применении При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33442
The work laid the foundations of the new building and marketing costs, particularly on the basis of analyzing and summarizing the theoretical framework the authors analyzed existing methods of cost sharing in the company, revealed major shortcomings in the application of these methods in the tourism business and the proposed methodological approach to the allocation of marketing costs for the travel company, reasonably appropriate tools when used When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33442
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Australia Australia
1
China China
1
France France
2
Germany Germany
203189
Ireland Ireland
47056
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
2
Poland Poland
203192
Russia Russia
11
Spain Spain
1
Turkey Turkey
6
Ukraine Ukraine
1617169
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
811798
United States United States
13647444
Unknown Country Unknown Country
1617168

Downloads

Canada Canada
1
China China
4
EU EU
2
France France
162
Germany Germany
203187
Ireland Ireland
47055
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
2
Poland Poland
2
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
4648246
United Kingdom United Kingdom
6426
United States United States
18147043
Unknown Country Unknown Country
375

Files

File Size Format Downloads
Marketyngovi_vytraty_Bilovodska_Kotsur_Shypil.PDF 149,37 kB Adobe PDF 23052518

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.