Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33501
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Структурна організація художньої прози другої половини ХХ століття (об’ємно-прагматичне членування тексту)
Other Titles Структурная организация художественной прозы второй половины ХХ века (объемно-прагматическое членение текста)
The structural organization of artistic prose of the second half of ХХ century (a volumetric pragmatical articulation)
Authors Боса, В.П.
ORCID
Keywords структурна організація
членування тексту
об’ємно-прагматичне членування
структурно-смислове
контекстно-варіативне
мова автора
чуже мовлення
непряме мовлення автора
структурная организация
членение текста
объемно-прагматическое членение
структурно-смысловое
контекстно-вариативное
язык автора
чужая речь
косвенная речь автора
structural organization
articulation
volumetric pragmatical articulation
structural and semantic
context-variative
language of the author
non-author speech
indirect speech of the author
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33501
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Боса, В.П. Структурна організація художньої прози другої половини ХХ століття (об’ємно-прагматичне членування тексту) [Текст] / В.П. Боса // Філологічні трактати. — 2013. — Т.5, №3. — С. 19-24.
Abstract У статті охарактеризоване об’ємно-прагматичне членування та відмічені індивідуальні авторські особливості, які притаманні іспанській повоєнній прозі. В романах другої половини ХХ століття використовується така стилістична особливость об’ємно-прагматичного членування, як абзацний відступ в авторському мовленні, що дає змогу створити ефект уповільненого кадру, збільшуючи зображення, тим самим автор навмисно прагне сконцентрувати увагу читача саме на цьому відрізку роману, підкреслити важливий момент у житті головних героїв. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33501
В статье охарактеризовано объемно-прагматическое членение и отмечены индивидуальные авторские особенности, присущие испанской послевоенной прозе. В романах второй половины ХХ века используется такая стилистическая особенность объемно-прагматического членения, как абзацный отступ в авторской речи, что позволило создать эффект замедленного кадра. Тем самым автор намеренно стремится сконцентрировать внимание читателя именно на этом отрезке романа, подчеркнуть важный момент в жизни главных героев. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33501
The article describes a volumetric pragmatical articulation and individual author’s features that is peculiar to the Spanish post-war prose. Research result shows that indention in the author's speech is used as a stylistic feature of a volumetric pragmatical articulation in the novels of the second half of the twentieth century. It is permitted to create the effect of delayed frame, thus the author deliberately endeavour to concentrate attention of the reader on this segment of the novel and to emphasize an important moment in the life of the main characters. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33501
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Germany Germany
31
Ireland Ireland
40266
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4
Romania Romania
1
Russia Russia
45
Turkey Turkey
37
Ukraine Ukraine
261702
United Kingdom United Kingdom
138404
United States United States
521170
Unknown Country Unknown Country
145

Downloads

China China
2
Czechia Czechia
1
EU EU
2
Estonia Estonia
2
France France
961807
Germany Germany
2
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
8
Ukraine Ukraine
261703
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
961808
Unknown Country Unknown Country
246

Files

File Size Format Downloads
Bosa_strukturna_orhanizatsiya.pdf 66,62 kB Adobe PDF 2185584

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.