Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34246
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинговий потенціал у підвищенні прибутковості підприємства
Other Titles Маркетинговый потенциал в повышении прибыльности предприятия
Marketing potential in increasing profitability of company
Authors Телишевська, Л.І.
Комишан, О.І.
Сергеєв, С.С.
ORCID
Keywords підприємство
маркетинговий потенціал
прибуток
маркетингове середовище
маркетингові фактори
SWOT–аналіз
предприятие
маркетинговый потенциал
прибыль
маркетинговая среда
маркетинговые факторы
SWOT-анализ
business
marketing potential
profit
marketing environment
marketing factors
SWOTanalysis
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34246
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Телишевська, Л.І. Маркетинговий потенціал у підвищенні прибутковості підприємства [Текст] / Л.І. Телишевська, О.І. Комишан, С.С. Сергеєв // Механізм регулювання економіки. — 2012. — №3. — С. 126-132.
Abstract У статті розглянуто економічну сутність маркетингового потенціалу підприємства як єдність економічного та ринкового потенціалу, охарактеризовано фактори, що формують його структуру, проведено стратегічний аналіз маркетингового потенціалу підприємства щодо підвищення його прибутковості, сформовано модель «дерева цілей», оцінено можливості та обгрунтовано пропозиції щодо зростання маркетингового потенціалу. Розкрито вплив зростання маркетингового потенціалу на підвищення прибутковості підприємства. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34246
В статье рассмотрена экономическая сущность маркетингового потенциала предприятия как единство экономического и рыночного потенциала, охарактеризованы факторы, которые формируют его структуру, проведен стратегический анализ маркетингового потенциала предприятия по повышению его прибыльности, сформирована модель «дерева целей», оценены возможности и обоснованы предложения относительно роста маркетингового потенциала. Раскрыто влияние роста маркетингового потенциала на повышение прибыльности предприятия. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34246
In this article economic substance of the marketing potential of the company as a unity of economic and market potential is exposed; the factors that form its structure are characterized, the strategic analysis of marketing potential of the company to improve its profitability is carried out, the model of the "tree of goals" is generated, the opportunities are assessed and the proposals are justified to increase the marketing potential. The impact of increased marketing potential on increasing profitability of the company is revealed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34246
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

China China
4
EU EU
3
France France
333067
Germany Germany
107177809
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1763376
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
1
Norway Norway
1
Russia Russia
15
Singapore Singapore
45764307
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
17
Ukraine Ukraine
-1193095531
United Kingdom United Kingdom
312088992
United States United States
91528614
Unknown Country Unknown Country
624152089

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
4
Czechia Czechia
2
EU EU
7
France France
9444161
Germany Germany
91528618
Ireland Ireland
1
Italy Italy
6
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
9444181
Romania Romania
1
Russia Russia
62
Ukraine Ukraine
-10287232
United Kingdom United Kingdom
91528619
United States United States
45764306
Unknown Country Unknown Country
834

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.