Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item:http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37403
Title: Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis
Other Titles: Методичні засади аналізу стану екологічно-орієнтованої споживчої готовності
Методические основы анализа состояния экологическо-ориентированной потребительской готовности
Authors: Ілляшенко, Сергій Миколайович
Ильяшенко, Сергей Николаевич
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Keywords: екологічні товари
экологические товары
ecological goods
екологічні інновації
экологические инновации
ecological innovations
споживча готовність
потребительская готовность
consumer’s readiness
просування інновацій
продвижение инноваций
promotion of innovation
екологічний маркетинг
экологический маркетинг
ecological marketing
сталий розвиток
устойчивое развитие
sustainable development
Issue Year: 2014
Publisher: Sumy State University
Citation: Illiashenko S. M. Methodic foundations of the ecologically oriented consumer’s readiness analysis [Internet source] / S. M. Illiashenko // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2014. – № 2.
Abstract: Розроблено і апробовано методичний підхід до аналізу стану споживчої готовності цільової аудиторії щодо екологічної продукції, а також розроблення на цій основі заходів щодо стимулювання попиту і просування екологічної продукції на ринку. Отримані результати поглиблюють методичні засади маркетингового обґрунтування і супроводу проектів впровадження екологічних інновацій, що формує передумови переходу вітчизняної економіки до випереджаючого екологічно-орієнтованого інноваційного розвитку.
Разработан и апробирован методический подход к анализу состояния потребительской готовности целевой аудитории относительно экологической продукции, а также разработки на этой основе мероприятий по стимулированию спроса и продвижение экологической продукции на рынке. Полученные результаты углубляют методические основы маркетингового обоснования и сопровождения проектов внедрения экологических инноваций, что формирует предпосылки перехода отечественной экономики к опережающему экологически-ориентированному инновационному развитию.
The article deals with methodic approach to analyze the consumer’s readiness of the target audience concerning ecological production, and to produce actions to stimulate demand and to promote ecological production in the market. The received results deepen the methodic grounds of marketing objectivation and following of the ecological innovations projects introductionі. It forms preconditions to
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37403
Type: Article
Appears in Collections:Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views
Other118
Canada1
Czech Republic2
Germany7
France3
United Kingdom3
Italy1
Russia2
Ukraine11
United States1
Downloads
Other13
China9
Germany2
France2
Kazakhstan1
Russia10
Ukraine1
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_ecologecological_ goods.pdf332.03 kBAdobe PDF39Download
Show full item record Recommend this item


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.