Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37735
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Substantiation of the enterprise innovation development strategy and its aims
Other Titles Обоснование стратегии инновационного развития предприятия и её целей
Обґрунтування стратегії інноваційного розвитку підприємства та її цілей
Authors Zakharkin, Oleksii Oleksandrovych  
Zakharkina, Liudmyla Serhiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9317-252X
http://orcid.org/0000-0003-1002-130X
Keywords інноваційний розвиток підприємства
инновационное развитие предприятия
innovation development of the enterprise
стратегія
стратегия
strategy
стратегічний набір
стратегический набор
strategic set
стратегічні цілі верхнього рівня
стратегические цели верхнего уровня
strategic aims of the highest level
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37735
Publisher Інститут суспільної трансформації
License
Citation Zakharkin, О. Substantiation of the enterprise innovation development strategy and its aims [Текст] / O. Zakharkin, L. Zakharkina // Економічний часопис - XXI (Economic Annals-XXI). – 2014. – № 7-8. – С. 76-79.
Abstract Досліджено основні проблеми формування та реалізації стратегічних цілей інноваційного розвитку промислового підприємства. Запропоновано використовувати поняття "стратегії інноваційного розвитку підприємства". Обґрунтовано, що стратегія інноваційного розвитку підприємства – це складний процес із прямими і зворотними зв’язками, що передбачає вибір та визначення стратегій нижчих рівнів – стратегічного набору. У рамках кожної стратегії сформовано набори цілей – від стратегічних цілей верхнього рівня до конкурентних, функціональних і ресурсних.
Исследованы основные проблемы формирования и реализации стратегических целей инновационного развития промышленного предприятия. Предложено использовать понятие "стратегии инновационного развития предприятия". Обосновано, что стратегия инновационного развития предприятия – это сложный процесс с прямыми и обратными связями, который предусматривает выбор и определение стратегий низших уровней – стратегического набора. В рамках каждой стратегии сформированы наборы целей – от стратегических целей верхнего уровня до конкурентных, функциональных и ресурсных.
Problem. Insufficient elaboration of the strategic approaches to the innovations planning constrains enterprises to implement short-term innovation targets, that are directed, mainly, at the partial improving of manufacturing, but it does not allow usage of its innovation potential. For the present, issues of theoretical and methodological supply of the strategic planning processes of innovation development at the enterprises are still unsolved. Solution of these problems will enable innovative and active enterprises to elaborate the strategy of innovation development more effectively and to correct it in time. Results. In the article, the problems of formation and implementation of the enterprise’s innovation development strategic aims are studied. It was proposed to use the concept "innovation development strategy of the enterprise" and to define it as a set of planning decisions at different levels relative to the balanced system of innovation development directions and distribution of investment resources in the data areas that are aimed at achieving the strategic goals from the top-level goals to competitive, functional and resource ones. It is proved that the strategy of the innovation enterprise development is a complex process with direct and inverse interconnections, including the choice and substantiation of the lower levels (strategic set). In the context of each strategy, the sets of aims, from the upper level aims till the compatible, functional and resource ones, are formed. Conclusion. The combinations of competitive strategies goals developed in accordance to each type of innovation development strategy allow making not one-stage, fragmented decisions, but to create a coherent strategic set of innovation development strategies for the enterprise.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
China China
56
EU EU
2
France France
16889320
Germany Germany
4
Greece Greece
1
Ireland Ireland
8444661
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
7131
Russia Russia
4
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1037245700
United Kingdom United Kingdom
133560451
United States United States
-1316793982
Unknown Country Unknown Country
42628
Vietnam Vietnam
195154

Downloads

Belarus Belarus
2
China China
-1316793982
Czechia Czechia
1
EU EU
1
France France
4
Germany Germany
2
Kazakhstan Kazakhstan
2
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1554103
Poland Poland
292703204
Romania Romania
2
Russia Russia
19
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1316793980
United Kingdom United Kingdom
133560450
United States United States
-1316793981
Unknown Country Unknown Country
96
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Zakharkin.pdf 548,44 kB Adobe PDF 772403242

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.