Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37798
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Теоретичні засади оцінки маркетингових ресурсів при забезпеченні інноваційного розвитку підприємств та регіону
Other Titles Теоретические основы оценки маркетинговых ресурсов при обеспечении инновационного развития предприятий и региона
The theoretical basics for the evaluation of marketing resources while ensuring the innovative development of enterprises and region
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Коваленко, Яна Анатоліївна
Коваленко, Яна Анатольевна
Kovalenko, Yana Anatoliivna
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
Keywords Маркетингові ресурси
Маркетинговые ресурсы
marketing resources
оцінка
оценка
evaluation
інноваційний розвиток
инновационное развитие
innovative development
підприємство
предприятие
enterprise
регіон
регион
region
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/37798
Publisher Вісник Донбаської державної машинобудівної академії
License
Citation Біловодська, О. А. Теоретичні засади оцінки маркетингових ресурсів при забезпеченні інноваційного розвитку підприємств та регіону [Текст] / О. А. Біловодська, Я. А. Коваленко // Вісник Донбаської державної машинобудівної академії. – 2014. – № 2 (33). – С. 138-141.
Abstract У роботі удосконалено теоретичні засади щодо оцінки маркетингових ресурсів регіону в умовах інноваційного розвитку, поглиблено сутність понять «підприємницький потенціал» та «маркетинговий ресурс», визначено фактори, що впливають на процес прийняття управлінських рішень в інноваційній діяльності, сформовано етапи проведення стратегічного аналізу маркетингових ресурсів регіону, які дозволяють визначити власні сильні та слабкі сторони, поставити цілі та сформувати стратегію, зменшити вплив негативних факторів, пов’язати вирішення своїх стратегічних проблем за допомогою маркетингових інструментів, забезпечити дотримання обраної стратегії шляхом синхронізації маркетингової діяльності із загальними цілями регіону.
В работе усовершенствованы теоретические основы к оценке маркетинговых ресурсов предприятий и региона в условиях инновационного развития, углублена сущность понятий «предпринимательский потенциал» и «маркетинговый ресурс», определены основные факторы, которые влияют на процесс принятия управленческих решений в инновационной деятельности, сформированы этапы проведения стратегического анализа маркетинговых ресурсов региона, которые позволяют определить собственные сильные и слабые стороны, поставить цели и сформировать стратегию, уменьшить влияние негативных факторов, связать решение своих стратегических проблем с помощью маркетинговых инструментов и обеспечить соблюдение выбранной стратегии путем синхронизации маркетинговой деятельности с общими целями региона.
In this paper the theoretical basis for evaluation of marketing resources by providing innovative development of enterprises and region is improved. The essence of the concept "enterprise potential" and "marketing resource" is profound. The major factors which influence process of adoption of administrative decisions in innovative activity are defined. The stages of carrying out the strategic analysis of marketing resources of the region which allow to determine their strengths and weaknesses, set goals and create a strategy to reduce the impact of negative factors bind to solve their problems through strategic marketing tools to ensure compliance strategy chosen by synchronizing marketing activities with the overall objectives of the region. are created.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
10
EU EU
1
Germany Germany
36430
Greece Greece
1
Ireland Ireland
187395
Italy Italy
3
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3899
Poland Poland
14
Ukraine Ukraine
3438420
United Kingdom United Kingdom
1727007
United States United States
9451046
Unknown Country Unknown Country
3438419

Downloads

China China
3
Czechia Czechia
2
France France
187389
Germany Germany
18282648
Ireland Ireland
187394
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
5
Russia Russia
4
Ukraine Ukraine
18282648
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
18282648
Unknown Country Unknown Country
64

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska_Kovalenko.pdf 705,38 kB Adobe PDF 55222808

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.