Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39000
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Using of project approach to organization of regional educational management in the conditions of educational system development at Ivano-Frankivsk area
Other Titles Использование проектного подхода к организации регионального образовательного менеджмента в условиях развития образовательной системы Ивано-Франковской области
Використання проектного підходу до організації регіонального освітнього менеджменту в умовах розвитку освітньої системи Івано-Франківської області
Authors Zelinska, H.O.
ORCID
Keywords regional educational management
project
system
education
region
enterprise
регіональний освітній менеджмент
проект
система
освіта
регіон
підприємництво
региональный образовательный менеджмент
проект
система
образование
регион
предпринимательство
Type Article
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/39000
Publisher Sumy State University
License
Citation Zelinska H.O. Using of project approach to organization of regional educational management in the conditions of educational system development at Ivano-Frankivsk area [Internet source] / H.O. Zelinska // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. – 2015. – № 1.
Abstract Визначено актуальність проектного підходу, як інновації у організації регіонального освітнього менеджменту (РОМ). Доведено, що знання – це основний специфічний ресурс економіки знань. Вирішення проблемних питань, пов’язаних з управлінням знаннями може здійснюватися на основі проектного підходу, який має стати фундаментом формування інноваційного РОМ. Представлені результати дослідження його розвитку у діяльності громадських, державних та підприємницьких структур Івано-Франківської області. Доведено, що ядром системи формування РОМ на якісно новій основі є креативний інтелектуальний ресурс. Визначено, що співпраця між державними та позадержавними структурами в системі освіти проводиться скоріше на засадах паралельного співіснування, ніж на основі взаємопартнерства і взаємодопомоги. Аналіз результатів дослідження показав, що територіальна організація системи РОМ повинна враховувати як інтереси розвитку території, так і всіх суб’єктів, що реалізують освітні послуги на ринку, а значить спектр реалізованих ним функцій повинен поповнюватися та оновлюватися.
Определена актуальность проектного похода, как инновации, в организации регионального образовательного менеджмента (РОМ). Доказано, что знание — это основной специфический ресурс экономики знаний. Решение проблемных вопросов, связанных с управлением знаниями может осуществляться на основе проектного похода, который должен стать фундаментом формирования инновационного РОМ. Представленные результаты исследования его развития в деятельности общественности, государственных и предпринимательских структур Ивано-Франковской области. Доказано, что ядром системы формирования РОМ на качественно новой основе есть креативный интеллектуальный ресурс. Определенно, что сотрудничество между государственными и внегосударственными структурами в системе образования проводится скорее на принципах параллельного сосуществования, чем на основе взаимопартнерства и взаимопомощи. Анализ результатов исследования показал, что территориальная организация системы РОМ должна учитывать как интересы развития территории, так и всех субъектов, которые реализуют образовательные услуги на рынке, а значит спектр реализованных им функций должен пополняться и обновляться.
Actuality of project approach as innovations in organization of regional educational management (REM) is determined. It is well-proven that knowledge is a basic specific resource of economy of knowledge. Decision of the problem questions, related to the knowledge management can come true on the basis of project approach that must become foundation of forming innovative REM. Results of research of its development in activity of public, state and enterprise structures of the Ivano-Frankivsk area are presented. It is well-proven that creative intellectual resource can become the qualitatively new basis of forming REM. Certainly, that a collaboration between state and parastatal structures in the system of education is conducted rather on principles of parallel coexistence, than on the basis of mutual partnership and mutual help. The analysis of research results showed that territorial organization of the REM system must take into account both interests of development of territory and all subjects that will realize educational services at the market, so the spectrum of the functions realized by it must be filled up and renovate.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Canada Canada
1
China China
742943014
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
2
Germany Germany
22909907
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
Ireland Ireland
236750
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3
Romania Romania
28945
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
64929515
United Kingdom United Kingdom
32701508
United States United States
250664857
Unknown Country Unknown Country
10

Downloads

China China
1114414520
Egypt Egypt
1
Germany Germany
2
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
3
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
129858207
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
250664856
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Zelinska.pdf 337,64 kB Adobe PDF 1494937599

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.