Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40049
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Прецедентні імена як засіб атрактивності в англомовному рекламному дискурсі
Authors Zaika, Inha Yuriivna
ORCID
Keywords прецедентні імена
прецедентные имена
precedent names
лінгвокультурологія
лингвокультурология
cultural linguistics
Type Competitive_scientific_work
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40049
Publisher СумДУ
License
Citation Заїка, І.Ю. Прецедентні імена як засіб атрактивності в англомовному рекламному дискурсі: Конкурсна наукова робота [Текст]/ І.Ю.Заїка. - Суми: СумДУ, 2015. - 37 с.
Abstract Робота присвячена дослідженню прецедентних імен як засобу атрактивності в англомовному рекламному дискурсі. Матеріалом дослідження слугували різножанрові рекламні тексти, представлені в загальнонаціональних, регіональних та міських журналах. Мета дослідження полягає у лінгво-когнітивному аналізі змістовно-семантичних і функціональних властивостей прецедентних імен у текстах сучасної друкованої американської реклами. Робота приймала участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук із галузі «Романо-германські мови і літератури», де посіла друге місце.
Работа посвящена исследованию прецедентных имен как средства атрактивности в англоязычном рекламном дискурсе. Материалом исследования послужили разножанровые рекламные тексты, представленные в общенациональных, региональных и городских журналах. Цель исследования заключается в лингво-когнитивном анализе содержательно-семантических и функциональных свойств прецедентных имен в текстах современной печатной американской рекламы. Работа принимала участие во II туре Всеукраинского конкурса студенческих научных работ по естественным, техническим и гуманитарным наукам в области «Романо-германские языки и литературы», где заняла второе место.
The scientific work is devoted to the research of precedent names as means of attractiveness in the English advertising discourse. Research materials were advertising texts of different genres presented in national, regional and city magazines. The purpose of research is cognitive-linguistic and semantic analysis of content and functional properties of precedent names in modern printed texts of American advertising. The work participated in the second tour of student scientific works competition in natural, technical and humanitarian sciences in the field of "Romano-Germanic languages ​​and literature", where took the second place.
Appears in Collections: Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ІФСК)

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
2
China China
308362560
Czechia Czechia
2
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
5098941
France France
2
Germany Germany
256923907
Greece Greece
1
Hungary Hungary
4
India India
1
Ireland Ireland
10197883
Italy Italy
6
Japan Japan
5
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
10126
Romania Romania
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
-1161305990
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1778031114
United Kingdom United Kingdom
-1516676569
United States United States
513682048
Unknown Country Unknown Country
1778031113

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
256923909
China China
3379
Czechia Czechia
331528
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
EU EU
10
Estonia Estonia
15
Finland Finland
128472080
France France
128472094
Georgia Georgia
5098934
Germany Germany
1972355164
Ireland Ireland
128472084
Italy Italy
3
Japan Japan
5
Jordan Jordan
6
Lithuania Lithuania
331527
Luxembourg Luxembourg
5
Moldova Moldova
111575
Netherlands Netherlands
953251606
Norway Norway
3380
Poland Poland
2128190
Romania Romania
331532
Russia Russia
128472076
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1972355170
United Kingdom United Kingdom
953251605
United States United States
308362559
Unknown Country Unknown Country
111562

Files

File Size Format Downloads
Precedent names_Zaika.pdf 575,41 kB Adobe PDF -1651094590

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.