Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41797
Title: Особенности противодействия скрытой рекламе наркотических средств
Other Titles: Тhe particularities of counteraction of hidden advertising of narcotic drugs
Authors: Burbyka, Mykhailo Mykhailovych
Kulish, Anatolii Mykolaiovych
Rieznik, Oleh Mykolaiovych 
Solonar, Anastasiia Viktorivna
Keywords: противодействие
сounteraction
наркотические средства
narcotic drugs
реклама
advertising
скрытая реклама
hidden advertising
социальная реклама
social advertising
Issue Year: 2015
Publisher: Байкальский государственный университет экономики и права
Citation: Бурбыка, М.М. Особенности противодействия скрытой рекламе наркотических средств [Текст] / М.М. Бурбыка, А.Н. Кулиш, О.Н. Резник, А.В. Солонарь // Криминологический журнал Байкальского государственного университета экономики и права. — 2015. — Т. 9, № 2. — С. 334–342.
Abstract: В статье рассмотрены основные проблемы противодействия скрытой рекламе наркотических средств на Украине. Дан анализ законодательной базы, которая регламентирует скрытую рекламу, в частности закона Украины «О рекламе». Определены особенности проявления скрытой рекламы. Приведены виды манипулирования при помощи такой рекламы. Рассмотрение дефиниции понятия скрытой рекламы позволило сделать вывод об отсутствии законодательного регулирования вопросов, связанных со скрытой рекламой наркотических средств на одежде, упаковке продуктов питания, т.е. рекламой, которая исходит не из телепрограмм, радиопередач, публикаций. Пристальное внимание уделено сферам проявления скрытой рекламы наркотиков. Подробно проанализированы особенности скрытой рекламной деятельности на телевидении, радио, в сети Интернет и др.
The article studies main challenges of hidden advertising of narcotic drugs counteraction in Ukraine. The article provides with analysis of legislation on hidden advertising, in particular the Law of Ukraine «On Advertising». Aspects of hidden advertising manifestation are defined. Hidden advertising manipulation is described. Analysis of hidden advertising definition led to conclusion that there no legislative regulation on issues related to hidden advertising of narcotic drugs on clothing, foods (i.e. apart from TV and radio programs, publications). The author pays special attention to manifestation of hidden advertising of drugs. hidden advertising on television, radio, the Internet etc. is thoroughly analyzed.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/41797
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІП)

Views
Other25
Belarus1
Canada1
China3
Czech Republic2
Germany11
Finland1
France1
United Kingdom2
Italy1
Netherlands3
Poland2
Russia10
Ukraine30
United States17
Downloads
Other4
Armenia1
Belarus1
China7
Germany3
France1
United Kingdom2
Russia14
Thailand1
Ukraine37
United States2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Burbyka_Kulish_Reznik_Solonar_Тhe_particularities_of_counteraction_of_hidden_advertising_of_narcotic_drugs.pdf696.85 kBAdobe PDF73Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.