Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45234
Title: Pragmatic potential of occasional innovations in mass media discourse
Other Titles: Прагматичний потенціал оказіональних інновацій у дискурсі засобів масової інформації
Прагматический потенциал окказиональных инноваций в дискурсе средств массовой информации
Authors: Yemelianova, Olena Valerianivna 
Shulik, S.M.
Keywords: дискурс засобів масової інформації
дискурс средств массовой информации
mass media discourse
оказіональні інновації
окказиональные инновации
occasional innovations
комунікативність тексту
коммуникативность текста
communicativeness of the text
словотворча деривація
словообразовательная деривация
word-formation derivation
Issue Year: 2016
Publisher: Національний універститет «Острозька академія»
Citation: Yemelyanova, O.V. Pragmatic potential of occasional innovations in mass media discourse [Текст] / O.V. Yemelyanova, S.M. Shulik // Наукові записки Національного ун-ту «Острозька академія». Серія «Філологічна»: збірник наукових праць. – Острог: Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2016. – Вип. 61. – С. 8-10.
Abstract: Стаття присвячена вивченню прагматичного потенціалу оказіональних інновацій у дискурсі засобів масової інформації. Було з’ясовано, що тексти засобів масової інформації є одними з найбагатших джерел оказіональних інновацій. Проведене дослідження визначає особливості функціонування оказіоналізмів, їх неподільність з контекстом, існування в мовленні в певній мовленнєвій ситуації, обмеженість поширення. Було визначено способи утворення оказіональних інновацій, причини їх появи.
Статья посвящена изучению прагматического потенциала окказиональных инноваций в дискурсе средств массовой информации. Было выяснено, что тексты средств массовой информации являются одними из самых богатых источников окказиональных инноваций. В процессе исследования были определены особенности функционирования окказионализмов, их неотделимость от контекста, существование в речи в данной речевой ситуации, ограниченность дальнейшего использования. Были определены способы образования окказиональных инноваций, причины их появления.
The article deals with the study of pragmatic potential of occasional innovations in mass media discourse. It was found out that media texts are the richest sources of occasional innovations. The conducted research defines the features of functioning of occasionalisms, their inseparability from the context, existence in speech in a certain speech situation, restriction of further spread. The ways of occasional innovations coining were determined, as well as the reasons of their creation.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45234
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ІФСК)

Views
Other15
Brazil1
Canada2
China1
Germany4
France4
United Kingdom1
Hungary1
India1
Moldova1
Malaysia1
Netherlands3
Poland4
Russia2
Singapore1
Ukraine28
United States7
Downloads
Other16
Armenia1
China4
Germany1
France3
Iraq1
South Korea1
Kazakhstan5
Netherlands2
Poland1
Russia11
Slovakia1
Taiwan1
Ukraine38
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Yemelyanovamediadiscourse.pdf455.59 kBAdobe PDF87Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.