Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45237
Title: To the question of suggestive techniques use in American pre-election discourse
Other Titles: До питання про застосування сугестивних технік в американському передвиборчому дискурсі
Authors: Yemelianova, Olena Valerianivna 
Koreneva, A.
Keywords: передвиборчий дискурс
предвыборный дискурс
pre-election discourse
сугестивна техніка
суггестивная техника
suggestive techniques
техніка прономіналізації
техника прономинализации
pronominalisation technique
техніка національної атрибуції
техника национальной атрибуции
national attribution technique
Issue Year: 2016
Publisher: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Citation: Yemelyanova, O.V. To the question of suggestive techniques use in American pre-election discourse [Текст] / O.V. Yemelyanova, A. Koreneva // Наукові записки. – Вип. 146. – Серія: Філологічні науки. – Кіровоград: КДПУ імені В. Винниченка, 2016. – С. 64-67.
Abstract: Стаття присвячена вивченню особливостей застосування сугестивних технік в американському передвиборчому дискурсі. Проведене дослідження свідчить, що передвиборчий дискурс характеризується маніпулюванням свідомістю реципієнтів шляхом залучення сугестивних стратегій з метою здійснення прихованого впливу на когніцію реципієнта таким чином, щоб сприйняття інформації проходило некритично та несвідомо. Було з’ясовано, що використання технік прономіналізації та національної атрибуції моделює сугестивну стратегію ідентифікації сугерендів. Аналіз американських передвиборчих виступів виявив наявність глибинного соціально-психологічного змісту ідентифікації аудиторії та ефективність використання цієї стратегій для реалізації сугестивного впливу.
Статья посвящена изучению особенностей использования суггестивных техник в американском предвыборном дискурсе. Проведенное исследование показывает, что предвыборный дискурс характеризуется манипуляцией сознания реципиентов путем использования суггестивных стратегий в целях достижения скрытого влияния на когницию реципиентов таким образом, чтобы воспиятие информации происходило некритически и подсознательно. Было выяснено, что использование техник прономинализвции и национальной атрибуции моделирует суггестивную стратегию идентификации суггерендов.
The article deals with the study of the peculiarities of suggestive techniques use in American pre-election discourse. The conducted research shows that pre-election discourse is characterised by recipients’ consciousness manipulation through the use of suggestive strategies to perform a hidden influence on a recipient’s cognition to facilitate unconscious and uncritical perception of the information. It was found out that use of pronominalisation and national attribution techniques models the suggestive strategy of suggerends’ identification. The analysis of the American pre-election speeches revealed the presence of a deep-laid socio-psychological content of audience identification and this strategy usage efficiency for the realization of suggestive influence.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45237
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ІФСК)

Views
Other14
Canada2
China8
Germany5
France2
United Kingdom1
Hungary2
Iran1
Netherlands2
Poland3
Russia2
Ukraine24
United States6
Downloads
Other14
Australia1
Belgium1
China3
Germany10
EU2
France1
United Kingdom1
Russia8
Turkey1
Ukraine21
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
yemelyanovapre-electiondiscourse.pdf197.04 kBAdobe PDF64Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.