Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46321
Title: Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises
Other Titles: Концепція клієнто-орієнтованого управління як інноваційний шлях розвитку українських підприємств
Концепция клиенто-ориентированного управления как инновационный путь развития украинских предприятий
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
Keywords: клієнт
клиент
customer
клієнт-орієнтована концепція
клиент-ориентированная концепция
customer-oriented concept
продукт
продукт
product
модель переходу
модель перехода
transition model
клієнт-орієнтована компанія
клиент-ориентированная компания
customer-oriented company
Issue Year: 2016
Publisher: WSEH
Citation: Illiashenko, S.M. Customer orientation management concept as the innovative way for Ukrainian enterprises / S.M. Illiashenko, E.O. Golisheva // MIND. – 2016. - № 1. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-16/customer_orientation_management_concept_as_the_innovative_way_for_ukrainian_enterprises.pdf
Abstract: У статті проаналізовано формування клієнт-орієнтованої бізнес-концепції. Узагальнено відмінності між продукт-орієнтованим та клієнт-орієнтованим підприємствами. Визначені переваги та недоліки клієнт-орієнтованого бізнесу. Виконано групування проблем переходу до клієнт-орієнтованої концепції за такими аспектами: для держави, економічних гравців, окремого підприємства. Розроблено модель переходу від продукт-орієнтованого до клієнт-орієнтованого підприємства.
В статье проанализировано формирование клиент-ориентированной концепции. Обобщены отличия между продукт-ориентированными и клиент-ориентированными предприятиями. Выполнено группирование проблем перехода к клиент-ориентированной концепции в таких аспектах: для государства, экономических игроков, отдельного предприятия. Разработана модель перехода от продукт-ориентированного до клиент-ориентированного предприятия.
In the article the emergence of the customer-oriented business concept is analyzed. It is summarized differences between a product-oriented enterprise and a customer-oriented company. The advantages and disadvantages of the customer-oriented business are defined. Problems of transition to the customer- oriented concept are grouped in such aspects: the state, economic players and an enterprise. As a result the model of the transition from a product-oriented enterprise to a customer-oriented enterprise is developed.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/46321
Type: Article
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other9
Canada1
China1
Germany3
France1
Reunion1
Ukraine4
Uganda1
United States3
Downloads
Other10
China2
Germany4
Greece1
Indonesia1
Poland5
Uganda3
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_Golysheva_engl_2016.pdf493.75 kBAdobe PDF27Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.