Managing economic growth: marketing, management and innovations
No Thumbnail Available
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Prague Institute for Qualification Enhancement
Monograph
Date of Defense
Scientific Director
Speciality
Date of Presentation
Abstract
Авторами монографії зроблена спроба дослідити організаційно-економічні передумови удосконалення теоретико-методологічних засад, а також існуючих інструментів і методів управління інноваційним розвитком на різних рівнях узагальнення та запропонувати на цій основі свої власні підходи, які дозволяють більш ефективно приводити у відповідність внутрішні можливості інноваційного розвитку (потенціал інноваційного розвитку) господарюючих суб’єктів до зовнішніх, що генеруються ринком.
Авторами сделана попытка исследовать организационно-экономические предпосылки совершенствования теоретико-методических основ, а также существующих инструментов и методов управления инновационным завитием на разных уровнях обощения и предложить на этой основе свои собственные подходы, которые позволяют более эффективно приводить в соответствие внутренние возможности инновационного развития (потенциал инновационного развития) хозяйствующих субъектов к внешним, которые генерируются рынком.
The authors of the monograph have attempted to examine the organizational-economic preconditions of the theoretical and methodological framework improvement, as well as existing management tools and methods of innovative development at different levels of aggregation and to suggest on this basis their own approaches that allow to align more effectively the innovative development internal capabilities (the innovative development potential) of business entities accordingly to the external, which are generated by the market.
Авторами сделана попытка исследовать организационно-экономические предпосылки совершенствования теоретико-методических основ, а также существующих инструментов и методов управления инновационным завитием на разных уровнях обощения и предложить на этой основе свои собственные подходы, которые позволяют более эффективно приводить в соответствие внутренние возможности инновационного развития (потенциал инновационного развития) хозяйствующих субъектов к внешним, которые генерируются рынком.
The authors of the monograph have attempted to examine the organizational-economic preconditions of the theoretical and methodological framework improvement, as well as existing management tools and methods of innovative development at different levels of aggregation and to suggest on this basis their own approaches that allow to align more effectively the innovative development internal capabilities (the innovative development potential) of business entities accordingly to the external, which are generated by the market.
Keywords
маркетинг інновацій, маркетинг инноваций, marketing innovation, інноваційний менеджмент, инновационный менеджмент, innovation management, інноваційний розвиток, инновационное развитие, innovative development, інновації в маркетингу, инновации в маркетинге, innovation in marketing, логістика, логистика, Logistics, сталий розвиток, устойчивое развитие, sustainable development
Citation
Managing economic growth: marketing, manage-ment, and innovations [Text] / Editors: S.M. Illiashenko, W. Strielkowski. - 1st edition. - Prague: Institute for Qualification Enhancement, 2016. - 640 p.