Pragmatic-Communicative Characteristics of Repetition in Text-Announcements

No Thumbnail Available

Date

2001

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Харківського національного університету
Theses

Date of Defense

Scientific Director

Speciality

Date of Presentation

Abstract

The paper deals with pragmatic-communicative aspects of functioning of repetitions in texts of announcements. The usage of repetitions within this text type is determined according to their function.
У статті розглядаються прагматично-комунікативні аспектів функціонування повторів в текстах. Використання повторів в межах тексту визначається відповідно до їх функції.

Keywords

repetition, text-announcement, informational-advertising text type, повторення, текстові оголошення, інформаційно-рекламний тип тексту

Citation

Sokolova, I. V. Pragmatic-Communicative Characteristics of Texts-Announcements [Text] / I. V. Sokolova // Abstracts of the Second USSE Conference (28-29 May 2001). - Kharkiv, 2001. - P. 81-83.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By