Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50623
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування інноваційної культури майбутніх фахівців банківської справи
Other Titles Формирование инновационной культуры будущих специалистов банковского дела
Forming an Innovative Culture of Future Bank Officers
Authors Mylenkova, Rymma Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6712-7319
Keywords інноваційна діяльність
інноваційна культура особистості
інноваційна культура майбутніх фахівців банківської справи
формування інноваційної культури
ціннісні орієнтації
творчий потенціал
инновационная деятельность
инновационная культура личности
инновационная культура будущего специалиста банковского дела
формирование инновационной культуры
ценностные ориентации
творческий потенциал
innovative activity
innovative culture of personality
innovative culture of future bank officers
forming an innovative culture
value orientations
creative potential
Type PhD Thesis
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50623
Publisher Університет менеджменту освіти АПН України
License
Citation Миленкова, Р. В. Формування інноваційної культури майбутніх фахівців банківської справи [Текст] : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 - теорія та методика професійної освіти / Римма Володимирівна Миленкова ; Університет менеджменту освіти АПН України . - Київ : УМО АПНУ, 2008. - 210 с.
Abstract Миленкова Р.В. Формування інноваційної культури майбутніх фахівців банківської справи. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Університет менеджменту освіти Академії педагогічних наук України, Київ, 2008. Дисертація присвячена вивченню інноваційної культури майбутніх фахівців банківської справи. Визначено соціокультурні передумови формування, функції й основні структурні компоненти інноваційної культури студентів, за допомогою яких можна розробити систему формування й розвитку цього особистісного утворення. Виокремлено критерії і показники виміру рівнів сформованості та методику діагностування інноваційної культури майбутніх банківських фахівців. Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено комплекс педагогічних умов, що забезпечують підвищення ефективності формування інноваційної культури студентів (системний підхід до науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу у ВНЗ з відображенням сутності інноваційної культури; розвиток мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до нового як підґрунтя їх потреби у самовдосконаленні; спрямованість навчально-виховного процесу на підвищення рівня загальної культури особистості).
Миленкова Р. В. Формирование инновационной культуры будущих специалистов банковского дела. – Рукопись. Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук по специальности 13.00.04 – теория и методика профессионального образования. – Университет менеджмента образования Академии педагогических наук Украины, Киев, 2007. В диссертационном исследовании на основе изучения состояния и перспектив развития банковской системы в Украине были изучены требования работодателей к специалистам банковского дела. Банки и финансово-кредитные учреждения нуждаются в своевременном и качественном пополнении штата сотрудников такими специалистами, которые смогут обеспечить конкурентоспособность финансовой системы Украины. Поскольку банки играют важную роль в обеспечении устойчивого развития государства, их требования к специалистам высоки и предполагают образовательную, общекультурную и социально-психологическую готовность личности к восприятию и воплощению в реальность идеи инновационного развития экономики Украины.
Milenkova R.V. Forming an Innovative Culture of Future Bank Officers. – Manuscript. Thesis seeking the Candidate Degree in Pedagogical Sciences specializing in 13.00.04 – Theory and Methods of Vocational Education. Education Management University of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, 2008. The thesis is dedicated to the studying future bank officers’ innovative culture. Socio-cultural conditions, functions and the main constituencies of the students’ innovative culture, helping in building the system of this personal formation forming and development The criteria’s, level measuring indicators were defined; the diagnostic technique was proposed. The theoretical and practical approbation of pedagogical factors, raising forming innovative culture efficiency (system-based science and methods providing the education process reflecting the content of the innovative culture; motivationally valuable students’ attitude to new as their basis for self improvement; direction of the education process to the raising the general culture of personality) has been undertaken.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
1
Germany Germany
62
Greece Greece
141535
Ireland Ireland
6915939
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3847
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
682720760
United Kingdom United Kingdom
209514041
United States United States
-260842350
Unknown Country Unknown Country
682720757

Downloads

Canada Canada
1
Czechia Czechia
86192
France France
101074509
Germany Germany
25657830
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
1
Norway Norway
1257
Russia Russia
46854739
Ukraine Ukraine
870091058
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-260842348
Unknown Country Unknown Country
46

Files

File Size Format Downloads
Milenkova R.V. Forming an Innovative Culture for Banking Students.pdf 720,2 kB Adobe PDF 782923288

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.