Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51122
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Corporate social responsibility in Ukraine: concept, challenges and benefits of distribution
Other Titles Корпоративна соціальна відповідальність в Україні: концепція, проблеми та переваги розподілу
Authors Hrytsenko, Larysa Leonidivna  
Vysochyna, Alina Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3903-6716
http://orcid.org/0000-0001-9490-1026
Keywords corporate social responsibility
sustainable development
stakeholders
philanthropic measures
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51122
Publisher
License
Citation Hrytsenko L. L. Corporate social responsibility in Ukraine: concept, challenges and benefits of distribution [Text] / L. L. Hrytsenko, A. V. Vysochyna // Acta Aerarii Publici. – 2011. – Roсnіk 8. – № 2. – P. 118–129.
Abstract The concept of corporate social responsibility has a long history of evolution, is used in developed countries for about 70 years and proves its efficiency. But in Ukraine it is not widely expanded, because there are a lot of problems of distribution of this concept, among them: failure of legislation, lack of financial resources in small and middle sized companies for providing philanthropic activities, skeptic attitude of the governors to this problem, corruption and briberies. There are some measures that can help to solve these problems: development of the national strategy of distribution of the concept, tax reform, and synchronization of national and international standards that governs main aspects of the concept. All these measures can help to improve current situation, ensure sustainable development for the country and give impetus for improving level of life.
Концепція корпоративної соціальної відповідальності має довгу історію розвитку, використовується в розвинених країнах протягом близько 70 років, і доводить свою ефективність. Але в Україні широко не розкривається, тому що є багато проблем поширення цієї концепції, серед них: відмова законодавства, відсутність фінансових ресурсів в малих і середніх компаній для забезпечення благодійної діяльності, скептик ставлення губернаторів ця проблема, корупція і хабарів. Є деякі заходи, які можуть допомогти у вирішенні цих проблем: розробка національної стратегії поширення концепції, податкової реформи, а також синхронізації національних і міжнародних стандартів, які регулюють основні аспекти концепції. Всі ці заходи можуть допомогти поліпшити поточну ситуацію, забезпечити сталий розвиток країни та дати поштовх для підвищення рівня життя.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
25
France France
1
Germany Germany
26713111
Ireland Ireland
18848051
Latvia Latvia
1008160469
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4679
Pakistan Pakistan
1
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
124834
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
336549737
United Kingdom United Kingdom
168279551
United States United States
2016320933
Unknown Country Unknown Country
336549736
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Germany Germany
3
Ireland Ireland
3117932
Latvia Latvia
1008160468
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
336549738
United Kingdom United Kingdom
168279552
United States United States
3
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Hrytsenko_Corporate_social_responsibility.PDF 811,38 kB Adobe PDF 1516107698

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.